Friday, April 15, 2011

Haultje met swatches!

Tegen het einde van de week kan ik het meestal niet laten om wat make-upjes te kopen zoals jullie inmiddels wel weten. Gisteren was ik in de DA waar ik foundation en nagellak heb gekocht. Vandaag heb ik in Kruidvat nog twee lipproducten van Essence gekocht. Ik kwam eigenlijk voor de vernieuwde Catrice producten. Gisteren had ik gezien dat het nieuwe meubel geplaatst werd. Helaas zaten de nieuwe producten er vandaag nog niet in. Hopelijk komt daar snel verandering. Dit zijn mijn aankopen bij elkaar:
XPerience Weightless foundation van Max factor in de kleur Raw Silk, een glitterende nagellak van DA (naam/nummer onbekend), lipstick All about Cupcake van Essence en lipgloss I like Cotton Candy van Essence.

De foundation werd met 50% korting verkocht bij DA. Normaal kost die € 16,99. Ik gebruik deze foundation zeker een paar keer per week en omdat ik er zo tevreden over ben, kan ik wel een back up gebruiken. Hier vind je een review over deze foundation. Overigens zeg ik in mijn review dat ik hem met een kwast aanbreng, maar dat doe ik allang niet meer. Ik breng deze foundation gewoon met mijn vingers aan. Hij verdeelt heel makkelijk en geeft een natuurlijk effect waarmee ik echt altijd tevreden ben.

De nagellak is van het DA huismerk. Deze kost € 2,99. Ik zal er zeker nog een Nails of the Day (NOTD) artikel mee plaatsen. Ik heb hem al wel even getest en in twee laagjes is het een mooi dekkend kleurtje, maar eigenlijk gebruik ik dit soort donkere, glitterende kleurtjes liever in de herfst/winter dan in de lente/zomer.

Bij Kruidvat heb ik dus twee lipproducten van Essence gekocht. Deze producten zijn nieuw in het Essence assortiment. Wat een leuke namen hebben de producten! Dit zijn swatches op mijn arm:

Links is de lipstick All about Cupcake en rechts is de lipgloss I like Cotton Candy. De lipstick heeft een warmroze kleur en de gloss is koelroze. Beide producten ruiken een beetje chemisch helaas. De lipgloss moet longlasting zijn. Dit heb ik nog niet getest. Wel is de structuur vrij dik en ik denk wel dat die redelijk houdt hierdoor. Hij plakt overigens niet. De applicator is heel apart vormgegeven:
Om eerlijk te zijn zie ik het nut niet van deze gekke vorm. De lipgloss zit vooral in het midden en met dunne lippen smeer je er snel naast. Ik vind het kleurtje wel erg mooi! Dit is een swatch op mijn lippen:


De lipstick All about Cupcake heeft een echt 'my lips but better' kleurtje:
Dit is een zeer geschikte kleur voor als je niet van opvallende kleuren houdt. De structuur is erg fijn; Romig en zonder glitter. Ik zag dat de meeste lipsticks van Essence wél glitter bevatten en daar ben ik minder van gecharmeerd. Gloss mag van mij glanzen en glinsteren, maar lipsticks heb ik liever in matte, crèmestructuren. Deze voldoet daar dus aan.

Beide lipproducten van Essence kosten € 1,99.

Zit er iets bij dat jij zou kopen?

4 comments:

  1. Die lipgloss heb ik gisteren ook gekocht en hoewel ik mijn bedenkingen had zijn ze best fijn! Die lipstick ziet er ook wel goed uit!

    ReplyDelete
  2. Ik ben benieuwd naar de foundation.
    Leuke dingen. Die lipgloss is heel mooi.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  3. @NeonRocks: Ja, de lipgloss viel mij ook zeker niet tegen. Heb je dezelfde kleur? De lipstick heeft een mooi zacht kleurtje en hij is lekker creamy!

    @Kalypso: De foundation bevalt mij in elk geval heel goed (zie ook mijn review van vorig jaar)! De lipgloss is ook fijn ja!

    ReplyDelete