Saturday, April 23, 2011

Goede oogmake-up kwasten H&M + HEMA

Toen ik ongeveer vier jaar geleden begon met het lezen van beautyblogs kwam ik erachter dat er meer was dan een sponsapplicator voor het aanbrengen van oogmake-up. Ik heb toen kwasten besteld bij Everyday Minerals en Coastal Scents. Vooral de everyday eyeshadow brushes van Everyday Minerals gebruik ik nog erg vaak. Deze blijven goed!

Inmiddels wordt het belang van goede kwasten steeds algemener bekend, waardoor ook goedkopere merken in de Nederlandse winkels meer en betere kwasten aan hun collecties hebben toegevoegd. Zo heb ik enkele prettige kwasten gevonden bij zowel HEMA als H&M. Het voordeel hiervan is dat je ze gewoon in de winkel kunt kopen. Dit zijn mijn favorieten hiervan:
De twee linker kwasten zijn van H&M, de overige kwasten zijn van HEMA (die heb ik inderdaad elk dubbel). Dit zijn de basiskwasten die je nodig hebt om oogschaduw aan te brengen: een platte kwast om oogschaduw over je hele ooglid aan te brengen, een ronde kwast om oogschaduw makkelijk in je arcadeboog aan te brengen, een fluffy kwast om alles mooi te vervagen en schuin afgesneden, platte kwastjes om gel eyeliner mee aan te brengen of om een lijntje oogschaduw onder je oog mee aan te brengen. Deze zitten hier allemaal bij, dus eigenlijk heb je met deze paar kwasten je basisuitrusting voor je oogmake-up al bij elkaar.

De kwasten van H&M kosten € 1,95 per stuk. Supergoedkoop dus. De twee die ik heb zijn allebei erg fijn. Van H&M heb ik ten eerste een platte oogschaduwkwast:

Deze is erg zacht en vooral handig om vaste oogschaduw (dus geen losse poeders) mee aan te brengen over je hele ooglid.

Ook heb ik een kwast van H&M met twee zijden die te gebruiken zijn. De ene kant:
Hiermee kun je gel eyeliner aanbrengen. Je trekt zo een superstrak lijntje.
De andere kant:

Dit wordt ook wel een pencil brush genoemd. Deze is erg fijn om oogschaduw mee in de arcadeboog (crease) aan te brengen. Dat vind ik met zo'n ronde kwast makkelijker gaan dan met een platte oogschaduwkwast.

Volgens mij heeft H&M ook een heleboel mindere kwasten te koop, maar door deze twee was ik echt blij verrast! Wat mij betreft zijn het echt aanraders!

Van HEMA heb ik verschillende kwasten en ik vind ze niet allemaal even goed. Wat ik wel echt aanraders vind uit de collectie zijn de zachte, lange kwasten om oogschaduw mee te vervagen:

Ook de schuin afgesneden kwastjes om gel eyeliners mee aan te brengen zijn erg fijn:

Ze zijn stevig en toch dun; perfect! Beide soorten kwasten bevallen me erg goed en daarom heb ik ze ook dubbel. De precieze prijzen van de HEMA-kwasten weet ik niet, maar ze kosten niet meer dan een paar euro per stuk.

Ik zou dus zeker niet alle kwasten van H&M en HEMA zomaar kopen, maar aan die ik hier laat zien kan ik niks verkeerds ontdekken. Ze werken prettig en dat ook nog eens voor een zacht prijsje.

Hebben jullie nog aanraders van makkelijk verkrijgbare, goedkope kwasten?

Fijn weekend!

9 comments:

  1. Ik heb een plat oogschaduwkwastje van ELF. Helemaal niet duur en ook best goed! Een vriendin van me heeft de hele set, maar ze zijn ook niet allemaal even goed, dus dat is hetzelfde als wat jij ondervonden hebt :)
    Grondig zoeken is de boodschap!

    ReplyDelete
  2. Ik heb budgetkwasten van Elf (studioline) en van models own, die vind ik ook erg fijn!

    ReplyDelete
  3. Handig artikeltje! Ik ben nog op zoek naar budget kwasten voor oogmake-up :)

    ReplyDelete
  4. @Glamloving: Ja, het kan onderling dus nog erg verschillen per merk. Van ELF heb ik trouwens een fan brush. Die is ook wel fijn!

    @Tamarah: Bedankt voor je tips!

    @Elinedroomt: Dank je! Deze moet je zeker even checken in de winkels!

    ReplyDelete
  5. Ik zou toch opteren voor kwasten met echte haren, je komt er gewoon veel langer meet oe en ze werken veel fijner en beter. Neem eens een kijkje op de site van Kryolan. Daar kan je kwasten bestellen in alle prijsklasses.

    ReplyDelete
  6. @Peggy: Hm, misschien gaan kwasten met echte haren langer mee, dat kan! Toch deel ik je mening niet volledig, dat die beter zouden zijn. Ik heb zowel kwasten met echte haren als met dierenharen (buiten die ik hier in dit artikel bespreek dan) en sommige van mijn synthetische kwasten vind ik toch ook wel erg fijn, vooral die van Everyday Minerals. Dit artikel was voornamelijk bedoeld om wat goedkopere kwasten te laten zien, verkrijgbaar in de winkel, die toch goed zijn wat mij betreft. Desondanks bedankt voor je tip!

    ReplyDelete
  7. Huh, ik wist niet eens dat die pencil brush bij de HEMA kon kopen! ;D

    ReplyDelete