Wednesday, February 23, 2011

Extra Volume Mascara Yves Rocher

Eén keer per jaar bestel ik wat bij Yves Rocher. Bij mijn laatste bestelling kreeg ik deze mascara erbij:
Dit is de Extra Volume mascara.

Yves Rocher zegt erover:
Extra volume mascara: volle, gescheiden wimpers dankzij het microvezelborsteltje. Verrijkt met cellulose voor meer volume.

Mascara voor extreem volle wimpers.
Een rijke samenstelling die de wimpers één voor één omhult en voller maak zonder klontjes en zonder de wimpers te verzwaren.
Het exclusieve double action borsteltje scheidt de wimpers en maakt ze gladder en voller voor een extra volume-effect.
Voor een betoverende, spectaculaire oogopslag.
Bron

Ik gebruik de mascara sinds begin deze maand, nu ruim drie weken dus. Hij geeft de wimpers wel wat volume, maar een nadeel is dat er veel te veel mascara aan het borsteltje mee komt:

Moet je eens kijken hoeveel mascara er nog aan het uiteinde hangt. Natuurlijk kun je het wegvegen, maar ik vind het wel irritant. Ook blijft er hierdoor enorm veel mascara aan de opening van de huls kleven:
Dit veeg ik af en toe wel weg, anders wordt het helemaal een smeerboel.

Doordat er veel te veel mascara aan het borsteltje zit, moet je ook voorzichtig zijn met het opbrengen ervan. Dit is het beste resultaat:

Hier heb ik de mascara al een dagje op. Niet superveel volume, maar hij definieert wel mijn wimpers mooi. Zo ben ik er best tevreden over.

Helaas zag de mascara er op mijn andere oog die dag zo uit:
Make-upblunder! Dit is mijn rechteroog en daar doe ik altijd eerst mascara op. Doordat er dus teveel mascara aan het borsteltje zat, zijn mijn wimpers raar aan elkaar gaan kleven en veranderd in zielige, neerhangende staakjes.

De mascara zelf is op zich niet slecht, maar hij werkt niet prettig en geeft daardoor niet makkelijk een goed resultaat. Ik heb toch liever de Lash Plumper van Sephora of The Falsies van Maybelline.

De mascara kost € 14 maar is regelmatig met korting te bestellen in de webshop van Yves Rocher. Ook zijn er enkele Yves Rocher winkels in Nederland.

Ik vind sommige producten van Yves Rocher erg fijn, maar dan vooral de verzorgingsproducten. Deze mascara is het niet helemaal. Wat denk jij ervan?

4 comments:

  1. Wauw, die is heel mooi. Hij is opzich niet zo duur. Bedankt voor de tip.
    liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. De eerste foto van je oog is idd mooier, 14 vind ik dan nog wel aan de hoge kant.
    x

    ReplyDelete
  3. @Kalypso: Jij bedankt voor je reactie!

    @Beautista: Ja, het is geen must have mascara voor me...

    @Nail-Gloss: Bedankt!

    ReplyDelete