Thursday, January 27, 2011

Gezichtsreiniging: Ultra Bland (Lush)

De laatste keer dat ik in een Lush-winkel was, was in november vorig jaar. Ik wilde eigenlijk Baby Face (<-klik voor artikel) kopen. Een bar om je gezicht mee te reinigen. Deze is echter uit het assortiment gehaald. De verkoopster raadde me toen Ultra Bland aan.
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Dit zegt Lush er zelf over:
Ultrabland is niet de simpelste reiniger in het gebruik. Oké, zo moeilijk is het nou ook weer niet en het is de moeite in ieder geval waard. Masseer een klein beetje op je gezicht en ogen en verwijder het met een washandje of een watje met warm water. Een diepe reiniger, met verzachtend rozenwater, pindaolie en bijenwas, haalt ieder spoortje vuil weg en houdt je huidje zacht als babybilletjes. Bron

De ingrediënten zijn bijna allemaal natuurlijk, op enkele conserveringsmiddelen na. Lush test niet op dieren en ook de ingrediënten worden ingekocht van leveranciers die niet op dieren testen.

De inhoud is als een smeerbare boter:

Ja, hier was die dus al bijna op... Je brengt Ultra Bland met je handen aan op je droge gezicht. Je masseert het een beetje over je hele gezicht in. Dan maak je een wattenschijfje nat en daarmee veeg je het product weer van je gezicht af. Nou, hij reinigt zeker wel goed, want alle foundation en dergelijke haal je er grondig mee van je gezicht af. Wel is het zo dat dit product in mijn ogen vooral voor een droge huid geschikt is. Het voelt echt alsof je boter over je huid uitsmeert en dat voelt wel wat minder schoon dan je gezicht reinigen met een facewash. Maar je gezicht wordt wél echt schoon! Na afloop kun je eventueel een tonic gebruiken voor een verfrissend gevoel. Als je echter een erg droge huid hebt, is het wel lekker om alleen Ultra Bland te gebruiken, omdat je dan echt een verzorgde, totaal niet droog aanvoelende huid eraan overhoudt.

Dit is nog een close-up van de substantie:
Ik moet zeggen dat ik dit product tijdens de koude maanden wel prettig vind, omdat het de huid niet uitdroogt en je er toch goed je gezicht mee schoonmaakt. Nadelen vind ik de verpakking, want een potje met draaideksel heeft niet mijn voorkeur, en dat het niet zo snel en makkelijk in gebruik is (zo houd je er ook vettige handen aan over). Overigens heb ik dit product niet voor het verwijderen van mijn oogmake-up gebruikt. Daarvoor gebruik ik namelijk altijd specifieke oogmake-up removers.

Ik heb ruim twee maanden met dit potje van 45 gram gedaan. De prijs hiervan is € 9,95. Je kunt ook een potje met 100 gram Ultra Bland kopen. Deze kost € 15,95. Dat is dus veel voordeliger, maar ik vind een kleinere hoeveelheid fijner om te testen, mocht het erg tegenvallen. Je kunt dit product in de Lush-winkels kopen of via de webshop.

Ken jij de Ultra Bland? Waarmee reinig jij je gezicht?

7 comments:

  1. Ik ken het niet, klinkt wel goed.
    Ik reinig momenteel met een 2 in 1 Cleansing water van Thalgo, heb ik gekregen van mijn stage begeleidster. Ik heb best een vette huid dus ik vind hem heel fijn, maar hij is 25,15 euro en ik doe er denk ik minder dan een maand mee, dus zou hem zelf niet nog een keer kopen. Het is wel heel handig want je hebt geen water nodig. Ik denk dat ik hierna weer ga reinigen met Maria Galland
    x

    ReplyDelete
  2. Ik las ergens anders ook al een review en was toen erg enthousiast geworden, maar later schreef zij dat ze er pukkeltjes van kreeg. Daar had jij geen last van?

    ReplyDelete
  3. Ik heb eens een sample gehad van deze. Ik vond de geur niet fijn...

    ReplyDelete
  4. Heerlijk <3
    Ik ben weg van dit product.
    liefs, xxx

    ReplyDelete
  5. Toevallig ben ik deze ook aan het uittesten! Ik vind het erg fijn vooral vanwege dat verzorgende gevoel dat je eraan overhoudt. Alsof je een creme hebt gebruikt. Ik gebruik deze wel voor het verwijderen van oogmake-up trouwens. Normaliter gebruik ik spullen van Bourjois voor het eraf halen van mijn make-up.

    ReplyDelete
  6. Klinkt goed maar ik zou daarna toch nog een facewash gebruiken. Ik gebruik sowieso na mijn makeupremover nog een facewash.

    ReplyDelete
  7. @Beautista: Leuk om te horen welke producten je gebruik! Als je een vette huid hebt, lijkt de Ultra Bland me minder geschikt, omdat die ook al een soort vettig laagje achterlaat...

    @Maccia: Ik kreeg er geen pukkeltjes van. Het kan ook zo verschillen van persoon tot persoon hoe een product uitpakt. Misschien kun je eens een proefje in de Lush-winkel halen?

    @Marijke: Ja, de geur... Ik heb er niks over geschreven, omdat ik er eigenlijk geen beschrijving aan geven kon. Ik had verder geen moeite met de geur, maar ja, geur is zo'n persoonlijk iets!

    @Kalypso: Haha, leuk om te lezen!

    @Deb: Hij werkt denk ik wel voor het verwijderen van oogmake-up, omdat die zo vettig is, he? Ik vind het verzorgende gevoel ook erg fijn!

    @Ann: Ja, voor een heel schoon gevoel, kun je inderdaad nog iets als facewah gebruiken.

    ReplyDelete