Sunday, December 26, 2010

Mijn kerstlook+outfit

Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft! Gisteren op Eerste Kerstdag heb ik met mijn vriend en ouders bij mijn oma gegeten. Ik heb me speciaal voor de gelegenheid opgemaakt met een glitterige oogmake-up. Ik hou eigenlijk best van glitters, maar het is al snel too much. Ik heb de foto's 's avonds bij mijn oma gemaakt.

Dit is mijn make-up (klik eventueel op de foto's voor een vergroting):

Op mijn gezicht draag ik de XPerience foundation van Max Factor. Onder mijn ogen en boven mijn lip heb ik Touche Magique concealer van L'Oréal aangebracht. Deze heeft een oplichtend effect. Als concealer om plekjes weg te werken, heb ik de 3 in 1 concealer van 2True gebruikt. Op mijn wangen heb ik Eversun blush van MAC. Als highlighter op de jukbeenderen heb ik Moonbeam van Benefit aangebracht. Op mijn lippen draag ik Soft Nude lipstick van Revlon. Mijn oogmake-up vermeld ik hieronder.

Close-up van mijn oog (deze foto's zijn pas weer 's avonds laat thuis genomen):

Ik heb gouden glitter in combinatie met blauwzwart gebruikt. In plaats van goud gebruik ik meestal zilver, maar nu vond ik goud toch ook wel eens mooi. Deze look is ook geschikt voor oud&nieuw. Het lijkt alsof er maar twee kleuren zijn gebruikt, maar ik heb verschillende kleuren in veel laagjes opgebouwd: Als basis heb ik Urban Decay Primer Potion en NYX Jumbo Pencil in Milk gebruikt. Op mijn bewegend ooglid heb ik van Urban Decay de oogschaduw YDK (taupe) aangebracht met daarover Midnight Cowboy Rides Again (glittertaupe). In de arcadeboog en buitenste ooghoek heb ik een mix van Oil Slick (Urban Decay) en MAC pigment Dark Soul aangebracht. Beide kleuren zijn zwart met een shimmer erin. Naar de wenkbrauw toe heb ik dit vervaagd met MAC pigment Naked. Als highlighter heb ik Passion Pearl oogschaduw van Benefit aangebracht. Daarna heb ik gouden glitter aangebracht op een deel van het bewegend ooglid. Dit is MAC glitter Reflects Antique Gold. De MAC pigments en glitter komen uit een setje uit de Holiday collectie van vorig jaar, zie dit artikel. Om het af te maken heb ik langs de bovenste wimperrand Eye Liner Pen Black gebruikt van Gosh. Op de waterlijn zit Contour Khôl oogpotlood van L'Oréal. Onder mijn onderste wimpers heb ik Velvet Touch Eye Liner van Gosh in de kleur Pretty Petrol aangebracht. Als laatste heb ik LashBlast Luxe mascara van GoverGirl gebruikt in de kleur Black Platinum. Dit is zwarte mascara met een heel fijne shimmer erin die perfect is voor de avond.


Mijn outfit was vrij klassiek en totaal afkomstig van H&M:
Op mijn nagels draag ik trouwens de crackle nagellak uit de nail kit van Pupa.

Maken jullie je ook speciaal anders dan anders op voor Kerst?

Nog een prettige Tweede Kerstdag!

4 comments:

  1. wat een prachtige look zeg! Fijne dag nog!

    ReplyDelete
  2. Mooie look en leuke outfit.


    Prettige feestdagen!

    ReplyDelete
  3. @Myrna: Bedankt!

    @Ann: Dank je wel!

    ReplyDelete
  4. Wauw, je ziet er heel leuk en goed uit.
    Nice look.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete