Monday, December 20, 2010

Krullen ZONDER krultang/krulspelden/papillotten

Afgelopen donderdag had ik kerstborrel van mijn werk. Ik wilde voor deze gelegenheid eens wat anders met mijn haar doen. Eigenlijk draag ik het meestal gewoon los en heel soms in een staart of vlecht. Nu dacht ik gelijk aan krullen. Maar hoe? De kerstborrel begon pas in de middag. Daarvoor moest ik gewoon werken en dus vroeg opstaan. 's Morgens met een krultang aan de slag leek me geen goed idee aangezien ik echt geen ochtendmens ben. Toen dacht ik aan de manier waarop ik krullen maakte toen ik nog veel uitging (alsof ik inmiddels een ouwe taart ben ;-p); met enkel elastiekjes! Je draait plukken haar in knotjes op je hoofd, laat het een dag of een nacht zitten en je hebt krullen alsof je een Carmen-set hebt gebruikt!

Dus hier komt mijn manier om krullen te maken waarbij je geen dure tools nodig hebt. It's easy peasy!

Benodigde producten:

Mousse, haaspray en dunne elastiekjes. Daarnaast heb je natuurlijk een kam/borstel nodig.

Stap 1
Zorg dat je haar bijna droog is. Je hoeft het niet vooraf te wassen, maar maak droog haar wel een beetje vochtig. Breng vervolgens een dot mousse aan door je hele haar voor de stevigheid. Dit zorgt ervoor dat de krullen er beter in blijven zitten.

Stap 2
Draai een pluk haar in op onderstaande manier:


Stap 3
Draai deze ingedraaide pluk vervolgens in een soort knoedeltje (weet er geen ander woord voor) op je hoofd en zet het vast met een elastiekje:

Draai al je haar, pluk voor pluk, in zulke knoedeltjes. Omdat ik er mee slaap, zorg ik wel dat de knoedeltjes vooral aan de bovenkant en achterkant van mijn hoofd zitten. Zo kan ik namelijk toch nog comfortabel op mijn zij slapen. Ik maak zo'n 8 á 10 knoedeltjes op mijn hoofd. Deze laat ik een nacht zitten.

Stap 4
Check of de knoedels goed droog zijn (anders even föhnen), haal de elastiekjes eruit en draai de plukken voorzichtig uit. Je moet de ingedraaide plukken met je handen een beetje uit elkaar halen. Niet teveel, want het zakt altijd nog wel iets uit. Haarspray erin en klaar! Supermakkelijk en snel in de ochtend dus!

Dit is het resultaat:
Deze foto is 's morgens vroeg genomen, vandaar die net-niet lach. Ik had nog geen lipstick/lipgloss op. Uiteindelijk zijn de krullen nog wel iets losser geworden, maar dat vond ik juist wel mooi.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Maak jij wel eens krullen en zo ja, hoe?

Extra
En wat hebben jullie gisteren/vandaag in de sneeuw gedaan? Ik heb gisteren in het bos gewandeld. Helaas moest ik vandaag werken en de rest van de week ook...

44 comments:

  1. Wauw, dat is zo vet.
    Ziet er heel leuk uit.
    Bedankt voor de tip.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. @Kalypso: Thanks girl, en graag gedaan!

    ReplyDelete
  3. Ik heb krullen van nature dus ik moet enkel wakker worden en tadaaa... krullen! Stijl haar krijgen is helaas wat meer werk.

    ReplyDelete
  4. Als ik krullen maak is dat met een krultang ;) maar dit is eigenlijk ook wel erg handig!

    ReplyDelete
  5. Ik vrees dat dit met mijn stijl en dubbel zo lang haar niet gaat werken. Maar ik ga het wel proberen! leuk

    ReplyDelete
  6. @Ann: Geluksvogel! Krullen vind ik eigenlijk altijd wel mooi!

    @Milady: Ik heb ook een krultang, maar die gebruik ik nauwelijks.

    @Selina: Thanks!

    @Mariel: Dank je!

    @Tessa: Tja, geen idee of dit ook bij erg lang haar werkt eigenlijk. Het kost in elk geval niet al teveel moeite om het een keertje te proberen... Leuk dat je dat toch van plan bent!

    ReplyDelete
  7. Leuke tip! Ook eens proberen :-)

    ReplyDelete
  8. Hey Laura,

    Ik wou voor carnaval krullen maar wij hebben thuis geen krultang ofzo..

    Ik vond jou blog en zelfs mijn ouders vonden het super (ik ben namelijk pas 13)

    super bedankt!!!

    ReplyDelete
  9. @Anoniem: Wat ontzettend leuk om te horen! Fijn dat je er iets aan had. Bedankt voor je reactie en graag gedaan ;-)!

    ReplyDelete
  10. srry was me naam vergeten haha maar ik doe het nu ook voor feestje ! <3

    ReplyDelete
  11. ik had het gedaan en echt het was heel erg mooi ik ga het nu weer proberen!!!

    ReplyDelete
  12. kan dit ook in de middag? zodat ik er niet mee hoef te slapen?

    ReplyDelete
  13. @Anoniem^: Dat zou op zich wel kunnen, maar dan zou ik het toch zeker een paar uur laten zitten (hoe langer, hoe beter) en je haar moet echt droog zijn voordat je het uit elkaar haalt. Als het nog nat is, zakt het namelijk zo weer uit. Dus zorg echt dat je haar 100% droog is voor je het loswikkelt.

    ReplyDelete
  14. Ik heb een vraagje hoe maak je die zogenaamde knoedeltjes ?x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gewoon eerst een strengetje haar indraaien en dan op een dotje draaien (als je een strengetje haar heel strak blijft draaien, gaat die vanzelf zo'n knoedeltje worden). Tja, lastig uit te leggen...

      Delete
  15. dit is echt fantasties txnst voor die tip

    ReplyDelete
  16. ik ben het ook aan het proberen, het zit nu in mijn haar, haha ziet er erg grappig uit.
    bedankt voor de tip.
    Xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ja het ziet er te grappig uit, maar het werkt wel! Graag gedaan!

      Delete
  17. Leuk, 'k ben het nu ook aan het proberen!

    ReplyDelete
  18. Echt leuk, het ziet er ook heel leuk en mooi uit!
    Ik ben het nu ook aan het proberen.
    Bedankt voor de tip.
    Ps: zijn er nog meer manieren om krullen te maken?
    Xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, met een krultang, pappiliotten enz. dit is trouwens echt een goede manier!
      Xx

      Delete
    2. Zoek vooral ook eens op youtube. Dan vind je vast nog veel meer manieren!

      Delete
  19. ik heb het nu in me haaar
    staat super melig:]

    xx

    ReplyDelete
  20. Super handig. Ik heb zelf hartstikke lang haar, maar ik moet zeggen dat het echt werkt !! Echt bedankt voor de tip ! liefsss, xxx

    ReplyDelete
  21. heey mijn haar redekijk kort ik kan juist een staartje maken
    kan dat nog altijd ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik zou het gewoon proberen! Misschien moet je dan wel iets dunnere strengetjes nemen, want die draaien makkelijker in bij korter haar.

      Delete
  22. leuk! ben benieuwd wat morgenochtend het resultaat is...
    wat een superidee!

    ReplyDelete
  23. Omg stoer !
    Ik ben benieuwd idd zoals ^^ wat het resultaat morgenochtend is , die kroedeltjes ofzo zijn nog best moeilijk, en ik snap niet helemaal hoe dat werkt, uitleg?

    xx Anoniemx

    ReplyDelete
  24. wat leuk ik eb je tips gevolgd en Tara ik eb nu ook krullen kleintjes want we hadden geen moes xx anoniempje ben trouwens 11 jaar xp drm wat spel fouties

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, Tara? Wie is dat? Maar bedankt voor je reactie! Leuk dat het ook zonder mousse werkte.

      Delete
  25. beste anoniem boven mij.
    iets verder naar boven staat al uitleg

    amber

    ReplyDelete
  26. super leuke tip, ik heb morgen een feestje en wauw krullen in me haar maar heb dus geen krultang en toen zag ik deze blog ik ga het someteen voor het slapen gelijk proberen en morgen ben ik dan benieuwd x

    ReplyDelete
  27. ik heb gisteren uitgeprobeerdt en het is gelukt dankje wel voor de tip

    ReplyDelete
  28. ben nu bezig met die knotjes maken ofzo kijken wat morgen het resultaat is

    ReplyDelete
  29. Leuk ga ik ook proberen nu meteen!!!

    ReplyDelete
  30. super het werkt echt

    ReplyDelete