Saturday, December 18, 2010

Her name was Glowla - palet Benefit

Begin deze week ging ik naar Sephora. Ik was erg benieuwd naar de paletten van make-up merken als Too Faced en Benefit. Tegen de kerstdagen brengen deze merken namelijk altijd mooie paletten uit. Ik was er weer aanzienlijk laat bij, want van Too Faced waren de speciale paletten al uitverkocht... Gelukkig zag ik bij Benefit nog wel een paar mooie paletten, waaronder het Her name was Glowla palet:

Deze heb ik mezelf dus cadeau gedaan en ik ben er erg blij mee!

Dit zit erin:
Coralista blush, vijf oogschaduws in de kleuren passion pearl, peachy sheen, terracotta satin, steamy copper en deep bronze, high beam higlighter, moon beam highlighter, bad gal lash mascara, life on the A list lipgloss en een blush kwastje en oogschaduwpenseeltje.

Swatches van de blush en de oogschaduws:

Links de blush Coralista, daarnaast passion pearl, peachy sheen, terracotta satin, steamy copper en deep bronze. De oogschaduws heb ik met sponsapplicator op NYX jumbo Pencil Milk geswatched. Ik vind de pigmentatie erg goed met deze basis eronder.

Swatches van de lipgloss en de higlighter:

Links zie je de lipgloss Life on the A List. Daarnaast High Beam en Moon Beam. De lipgloss heeft een mooi nude roze kleurtje. De highlighters zitten in een potje met een kwastje (zoals bij sommige lipglossen). Hierboven heb ik ze dik geswatched. Als je ze uitsmeert, zien ze er zo uit:

Van de mascara heb ik nog geen wimperswatch. Ik heb hem in mijn tas voor naar mijn werk gegooid als reservemascara. Ik heb hem wel al een keer uitgeprobeerd. Hij is OK, maar niet erg speciaal.

Het blushkwastje bij de set is niet zo bijzonder. Het werkt wel, maar door de rechthoekige vorm en wat stugge haartjes, zal ik het niet gebruiken. Het oogschaduwkwastje vind ik wel aardig. Onderstaande look heb ik hier zelfs mee aangebracht!

Met de oogschaduws heb ik een ooglook gemaakt. Deze look is vrij neutraal/nude. Ik heb hem deze week al twee keer gedragen!

Ik heb vier van de vijf kleuren gebruikt; alleen steamy copper (de lichtbruine kleur) heb ik niet gebruikt in deze look. Passion pearl, de goudwitte kleur, heb ik als highlighter en in mijn binnenste ooghoek aangebracht. Peachy sheen, zoals de naam al zegt de perzikkleur, heb ik op het midden van mijn bewegend ooglid aangebracht. Daarnaast heb ik terracotta satin, de donkerder roze kleur, op mijn bewegend ooglid naar buiten toe aangebracht. In de arcadeboog heb ik de donkerbruine kleur, deep bronze, gebruikt. Dit is zeker een look die ik nog veel zal dragen! Hij is neutraal en niet zo opvallend, maar de rozetinten halen wel mooi het blauw in mijn ogen naar boven. Ik had deze kleuren roze als oogschaduw ook nog niet in mijn make-up stash, maar ik ben er blij door verrast, dus wie weet komen er meer zalmroze oogschaduws bij!

De prijs van het palet is €37. Er is nu 25% korting op alle make-up bij Sephora waardoor je nu €27,75 betaalt voor dit palet. Deze prijs is het palet in mijn ogen wel waard. Je krijgt er veel verschillende producten van een mooi merk voor.

Wat vinden jullie ervan?

5 comments:

  1. Ik ben verliefd.
    Wat een mooie palette is dit.
    Wel prijzig maar de look die je erbij hebt gemaakt is onwijs mooi.
    Liefs, xxx

    ReplyDelete
  2. Hele mooie look!
    Jij hebt echt hele mooie blauwe ogen. Wat je zelf ook al zei; die komen er met deze look heel mooi uit!

    ReplyDelete
  3. Leuk palette en mooie look heb je ermee gemaakt! Ik heb alleen de Coralista blush van Benefit maar ik ben een beetje op het merk afgeknapt. Maar zo'n palette is natuurlijk wel erg mooi voor op je make-up tafeltje ;)

    ReplyDelete
  4. @Kalypso: Bedankt! Ja, het is best een beetje prijzig palet, maar ik ben er erg blij mee!

    @manouk: Dank je wel voor het compliment!

    @Mariel: Thanks!

    @NeonRocks: Bedankt! Waarom ben je op het merk afgeknapt dan? Ik heb verder geen producten van Benefit, maar over dit palet ben ik wel tevreden.

    ReplyDelete