Tuesday, November 16, 2010

Face of the (Sun)day (FOTD)

Ja, de look die ik jullie vandaag ga laten zien, is eigenlijk mijn make-up look van afgelopen zondag. Helaas zat het weer eens niet mee met het licht (wanneer wel in deze maanden), dus ik moest de foto's wel met flits nemen, ook al was het nog vroeg op de middag. Nadeel is dat mijn lichte gezicht er snel overbelicht uitziet met de flitser, maar daar moeten jullie dan maar even doorheen kijken...

Ik heb een look gemaakt met het oogschaduwpalet Copper Rulez! uit de Metallics collectie van Essence en daarbij heb ik mijn lipstick en blush uit de Tartan Tale collectie van MAC gebruikt. Een perfecte combi wat mij betreft!

Ik heb de oogschaduw van Essence gebruikt volgens de instructie op de achterkant van het palet:


De kleuren uit het palet Copper Rulez! van Essence:


Mijn oog (foto's gemaakt in lamplicht, zonder flits):

De koperen kleur rechtsboven heb ik dus aangebracht over mijn bewegend ooglid. De donkere taupekleur linksonder heb ik in de arcadeboog aangebracht. De donkerste kleur rechtsonder heb ik in de buitenste hoek (outer V) aangebracht en als lijntje onder mijn onderste wimpers (zoals ook op de achterkant van het doosje staat aangegeven). De lichte kleur linksboven heb ik als higlighter onder mijn wenkbrauwen aangebracht. De donkerbruine eyeliner heb ik boven mjn oog aangebracht en tot ongeveer de helft onder mijn onderste wimpers. Als mascara heb ik de Lash Plumper van Sephora in Ultra Black gebruikt. In mijn binnenste ooghoek heb ik nog een beetje Jumbo Eye Pencil in de kleur Copper Rulez! van Essence aangebracht.

Ik vind het een leuk palet waarmee zeker veel looks te maken zijn. Alleen vind ik het jammer dat de twee onderste kleuren erg op elkaar lijken. Ik denk dat ik vooral de kleur linksonder in mijn arcadeboog zal gebruiken en dan vind ik de kleur rechtsonder eigenlijk overbodig. In plaats van twee donkere kleuren die erg naar het grijs neigen, zou ik liever nog een donkerbruine kleur in het palet hebben gehad. Maar ja, voor de fijne prijs van € 3,49 mag je niet teveel eisen... De eyeliner is fijn. Hij is heel creamy en minder droog dan de gel liners uit de Denim Wanted collectie. Hij is makkelijk aan te brengen. Volgens mij is die alleen niet helemaal smudge proof. Als ik erover heen wrijf, vervaagt het lijntje namelijk wel. Ik zou hem dus alleen gebruiken in combinatie met oogschaduw en dus niet als eyeliner op zichzelf, want ik verwacht dat die dan snel vervaagt/uitloopt.

Full Face (met flits):




Gebruikte producten op gezicht:
- XPerience Weightless Foundation, Max Factor.
- 3 in 1 concealer, 2True.
- My Highland Honey Blush, MAC (Tartan Tale collectie)
- Cut-a-Caper Lipstick, MAC (Tartan Tale collectie).

Wat vinden jullie ervan?

8 comments:

  1. Mooi!
    Heb dit paletjes vanmiddag gekocht:)

    ReplyDelete
  2. Mooi gedaan! Blijkbaar toch handig, zo een palletje ;D

    ReplyDelete
  3. Echt een leuk mooi en goed paletteje, Heel leuk. Liefs, xxx

    ReplyDelete
  4. @Nail-Gloss: Dank je! Leuk paletje he?

    @snooze.: Bedankt! Ja, je kunt alle kanten op met zo'n paletje.

    @Kalypso: Thanks!

    ReplyDelete
  5. Heel erg mooie look! Ik vind dit paletje prachtig en ben blij dat ik hem gekocht heb :)

    ReplyDelete
  6. Hele mooie look, ik vind dat je vooral de outer V heel goed hebt gedaan, lekker smoked out!

    ReplyDelete
  7. @Selina: Dank je! Ja, het paletje is zeker een grote aanrader!

    @Deb: Ha, thanks!

    @Mariel: Ja he!

    ReplyDelete