Sunday, October 24, 2010

Oogschaduw Carbon Frost (Maybelline)

Ineens duiken ze op verschillende beautyblogs op; de color cosmos oogschaduws van Maybelline. Toevallig had ik er al eentje gekocht tijdens mijn vakantie in Amerika (klik hier voor mijn USA haul). Binnenkort worden deze oogschaduws ook in Nederland verkocht. Ik heb de kleur Carbon Frost, die mogelijk onder een andere naam in Nederland verkocht gaat worden:



Ik vind deze oogschaduw het beste aan te brengen met een sponsapplicator. Met een plat oogschaduwkwastje komt er eerlijk gezegd niet zo veel kleur van af. Als je over het roze gedeelte gaat, zie je op de applicator nog goed de verschillende kleuren zitten:
Op het oog vermengen deze kleuren natuurlijk tot één kleur.

Ik heb de oogschaduw geswatched op mijn arm. Ik heb de twee helften (dus de grijze kant en de roze kant) apart geswatched. Dit is de oogschaduw zonder basis:
Hier ben ik niet echt van onder de indruk. Gelukkig komen de kleuren heel wat beter tot hun recht op een basis. Ik heb hieronder het NYX Jumbo Pencil in Milk gebruikt onder de oogschaduw:
Een goede basis is dus echt essentieel bij deze oogschaduw!

Ik heb de oogschaduw nog maar twee keer gebruikt. Hieronder draag ik hem:

Ik heb oogschaduw van de roze helft met een nat sponsje (met Fix+ van MAC vochtig gemaakt) aangebracht op mijn bewegende ooglid en de grijze helft heb ik droog aangebracht in de arcadeboog (vrij licht zoals je ziet). Daarbij heb ik gel eyeliner van Maybelline in de kleur Charcoal (die wordt helaas nog niet in Nederland verkocht), sephora oogschaduw in de kleur Universal Beige onder mijn wenkbrauwen en Lash Blast Luxe mascara in de kleur Black Platinum van CoverGirl.

Totale gezichtslook:


Wat ik jammer vind, is dat de prijs in Nederland veel hoger ligt dan in Amerika. Daar betaalde ik iets van $5 (ongeveer €3,75) voor dit product en hier gaat het €9,99 kosten en dat vind ik het eigenlijk niet waard...

Het is een leuke oogschaduw om te zien, maar mega speciaal vind ik hem verder ook niet en de pigmentatie valt mij tegen. Wat vinden jullie ervan?

5 comments:

  1. Wat een goede review, de prijs lijkt inderdaad wel erg hoog in NL, want hij ziet er toch iets minder speciaal uit dan ik had gehoopt... Erg jammer van de pigmentatie.

    ReplyDelete
  2. Die kende ik nog niet. maar echt heel mooi. Wauw. Liefs, xxx

    ReplyDelete
  3. @NeonRocks: Ja, het is een leuke oogschaduw, maar niet mega-speciaal en inderdaad vind ik de pigmentatie wat tegenvallen.

    @Nail-Gloss: Dank je!

    @Kalypso: Binnenkort zijn ze te koop. Er zijn nog vijf andere kleuren!

    @Milou: Thanks!

    ReplyDelete