Monday, October 4, 2010

Miracle Touch Creamy Blush (Max Factor)

Sinds deze zomer heeft cosmeticamerk Max Factor de MAX Colour Effect lijn in het assortiment:
Bron afbeelding
De collectie bestaat uit allemaal vrolijke kleurtjes oogschaduw, nagellak, lipgloss, eyeliner en crèmeblush. Ik was al een paar keer voorbij gelopen aan de display met deze collectie erin, maar omdat de reviews niet al te positief waren, kwam ik niet in de verleiding iets aan te schaffen. Tot mijn oog op de creamy blushes viel! Daarop heb ik de creamy blush (crèmeblush) in de kleur Soft Pink aangeschaft:
Ja, hier heb ik er al ingezeten met mijn vinger. Er zat een hoop plakband omheen in de winkel. Irritant, maar zo kunnen mensen er tenminste niet in de winkel al aanzitten.
De blushverpakking is ongeveer zo groot als een oogschaduwpan, erg klein dus. Het transparante deksel draai je eraf:

Toen ik de blush omdraaide en wilde kijken of er nog info onder het stickertje zat (soms zit daar de ingrediëntenlijst), zag ik dit:

't Is moeilijk te zien, maar onder het stickertje zit gewoon lege ruimte (soort nepbodem)! Je zou verwachten dat de pan doorloopt tot onderaan, maar niet dus. Er zit dus echt heel weinig in, maar gezien de substantie verwacht ik wel dat je er lang mee doet. Ik kan trouwens nergens vinden hoeveel gram er werkelijk in zit.

Op naar de swatches van Soft Pink, want ik vind de kleur echt prachtig!
Van mijn vinger op mijn arm:

Uitgeveegd (geblend):


De crèmeblush is geurloos. De substantie is een beetje vaseline-achtig, maar het voelt niet vet of plakkerig aan. Ik breng crèmeblush zelf het liefste aan met mijn vingertoppen. Door voorzichtig wat blush op je wang/jukbeen te deppen, krijg je een mooi natuurlijk effect. Eventueel kun je ook een stippling brush gebruiken, maar de pan is zo klein, dat me dat bij deze blush niet echt handig lijkt. Crèmeblush is goed te gebruiken op je gezicht wanneer je alleen dagcrème gebruikt (dus geen gezichtsmake-up) of over vloeibare foundation heen. De substantie van je dagcrème/foundation smelt dan echt samen met de crèmeblush. Dit geeft een natuurlijker effect dan poederblush die soms teveel op de huid kan liggen en een poederig effect geeft. Ik ben dus zeker fan van crèmeblushes!

Voordelen
- Geeft een natuurlijk resultaat met een lichte glans.
- Combineert goed met dagcrème/vloeibare foundation.
- Verkrijgbaar in vijf uiteenlopende kleuren, waardoor er voor elke huidskleur wel een geschikte kleur bij zit.
- Je kunt het aanbrengen met je vingers, dus ook zeer geschikt voor onderweg (hoef je geen kwasten mee te sjouwen).
- Zeer kleine verpakking die makkelijk is mee te nemen.

Nadelen
- Prijzig voor de relatief kleine hoeveelheid (al doe je er nog eeuwig mee).

Onder andere te koop bij Etos en DA.
Prijs: € 10.99. Tot en met zondag 10 oktober krijg je bij Etos 25% korting op alle make-up van Max Factor!

Wat vinden jullie van crèmeblush?

3 comments:

  1. Gaaf kleurtje <3 Ik begin cremeblushes steeds meer te waarderen.

    ReplyDelete
  2. Heel veel voordelen dus. Klinkt goed. Ze zijn deze week ook in de aanbieding. Liefs, xxxxx

    ReplyDelete
  3. @Marjolein: Ja, 't is een lekker roze kleurtje!

    @Kalypso: Ja, zeker veel voordelen. Crèmeblushes zijn echt fijn!

    ReplyDelete