Sunday, October 3, 2010

Make-up look: Christina Aguilera inspired

Oeps, het is een week geleden dat ik een artikel geplaatst hebt. De week is voorbij gevlogen zonder dat ik het doorhad met 40 uur werken, een verjaardag en familieverplichtingen. Het was een gezellige, maar erg drukke week! Maar goed, ik ben duidelijk meer een weekendblogger...

Ik heb wel weer een make-up look voor jullie geïnspireerd op de advertentiefoto van Christina Aguilera voor haar nieuwste parfum:
Ik vind deze make-up erg mooi bij haar staan. Meestal zien we Christina met overdadige hoeveelheden make-up die soms ook erg ordinair staat. Gelukkig heeft ze hier voor een zeer stijlvolle look gekozen.

Ik wilde ook eens een keer iets doen met warme kleuren oogschaduw. Zelf ben ik meer van de koele kleuren, maar een keer wat afwisseling kan nooit kwaad. Om de look na te maken, heb ik goudkleurige oogschaduw gebruikt, zachtroze blush en fuchsiarode lipkleuren. Dit is mijn versie van Christina's make-up:



Nu ben ik bepaald geen natuurtalent wat poseren betreft en ik had minder tijd dan ik wilde om de look op de foto te zetten. Ik vind het zelf iets minder geslaagd dan mijn vorige make-up look, al vind ik de kleuren wel overeen komen met Christina's make-up. Helaas heb ik niet zo'n perfect egaal (gephotoshopped!) huidje als zij. Ik vind dat mijn ogen blauwer lijken door de goudkleurige oogschaduw. Dat is wel een positief effect. Mijn wenkbrauwen lijken enorm trouwens, maar ik heb vrijdag een nieuwe epileerpincet bij de Douglas gekocht, dus dat gaat goed komen!

Mijn oog van dichtbij:



Gebruikte producten

Gezicht
- Foundation: Affinitone van Maybelline in de kleur Opal Rose.
- Concealer: 3 in 1 van 2True.
- Blush: Cream blush van Essence in de kleur Snow Bunny met als highlighter Rhapsody in Two mineralize blush van MAC.

Ogen
- Oogschaduwbasis: Urban Decay Primer Potion.
- Oplichtende concealer onder het oog: Aussie perk me Up (Everyday Minerals).
- Extra basis: Love that Gold! eyeshadow stick van Gosh.
- Bewegend ooglid: Half Baked, gouden oogschaduw van Urban Decay.
- Arcadeboog: Twice Baked, bruine oogschaduw van Urban Decay.
- Highlighter: Naked pigment van MAC.
- Eyeliner: Zwarte gel eyeliner Vintage Style van Essence.
- Waterlijn: Roze kant van duo kajal oogpotlood van Catrice.
- Oogpotlood onder oog: Bruin oogpotlood Chocolate Shake van Essence.
- Mascara: LashBlast Luxe in de kleur Black Platinum van Cover Girl.

Lippen
Mix van Tickled Pink en Crispy Crimson (zie dit artikel). Twee kleuren lipstick uit de Expect the Unexpected collectie van Catrice die nu verkocht wordt.

Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden en of warme kleuren oogschaduw mij ook staan. Laat het me maar weten bij de reacties!

Fijne zondag!

7 comments:

  1. Ik vind je ooglook heel erg lijken op die van het plaatje! De lippenstift is toch niet heel gelijkend maar staat je wel goed.

    Bij Christina is het meer een plum rood vind ik terwijl het bij jou eerder een roos rood is.

    ReplyDelete
  2. Heel mooi. Hij lijkt precies. Dit is zo lekker geurtje btw. Liefs, xxx

    ReplyDelete
  3. Ik vind het een mooie look, staat je goed! :D

    ReplyDelete
  4. @Ann: Ja, je hebt wel gelijk wat betreft de lipstick. 't Is ook best lastig om dezelfde kleur te vinden... Leuk dat je de ooglook erg vindt lijken!

    @britt: Dank je!

    @Kalypso: Dank je wel! Ik ga de geur ook maar eens testen in de winkel.

    @NeonRocks: Thanks!

    ReplyDelete
  5. Ik vind de ooglook net heel goed gelukt, past echt goed bij je teint. En het geeft je een zachte uitstraling.

    ReplyDelete