Thursday, October 7, 2010

Kledingkast uitgemest & nieuwe herfstkleding!

Let's talk about fashion!


Af en toe is het even nodig: alle kleding in mijn kast doorspitten en beoordelen wat ik houd of weg gooi. Deze kleding gaat naar de kledingcontainer:
Mijn kast ga ik niet laten zien, want echt geordend is het nog altijd niet, maar de stapeltjes zijn in elk geval weer kleinder geworden.

De afgelopen maand heb ik ook behoorlijk wat nieuwe kleding gekocht. Het leek me wel leuk om dit even met jullie te delen. Sommige stukken heb ik inmiddels wel al gedragen. Ik begin met drie kledingstukken van New Yorker. Die zit in Hoog-Catherijne (Utrecht), dus daar kan ik na mijn werk nog wel even snel langslopen als ik wil. Dit heb ik daar gekocht:
Aparte top die uit twee delen lijkt te bestaan. Zoiets draag ik best naar mijn werk, maar dan wel met een vestje erover, zoals bijvoorbeeld onderstaande bolero.
't Is moeilijk te zien, maar dit is een soort bolero-vestje met langs de schouders een rimpel-effect.
Wit shirtje met pareltjes erop genaaid. Leuk onder een blazer!

Ik bestel gemiddeld 1 รก 2 keer per maand bij H&M online, omdat ik niet veel tijd heb om te gaan shoppen. Voor de maand oktober heb ik mezelf wel een no-buy opgelegd voor de H&M online, want dat lijkt me wel even rustig en anders loopt mijn kast zo weer vol. Dit zijn mijn laatste H&M online aankopen:
Kort bruin vestje
Casual, lange top
Leren tailleriem
Twee spijkerbroeken van hetzelfde model (Squin) in verschillende wassingen. Het model komt op de foto's niet zo goed over. Ze hebben een lage taille en smalle pijpen. Ze waren slechts € 9,95 per stuk!

Korte, zwarte, strakke jurk. Ik vind alleen de riem niet zo leuk, maar die kan natuurlijk zo vervangen worden.
Bloemenjurkje; leuk boven een spijkerlegging met bruine laarzen.
Zwarte blazer met voering in panterprint. De mouwen kunnen ook helemaal omlaag en dan zie je niks van de print tijdens het dragen.
Zwarte kokerrok (lijkt door de flits bijna grijs). Aan de achterkant zit een kleine split. Ik heb de kokerrok ontdekt en ik ben er helemaal weg van.

Hoe ik mijn eigen stijl zou omschrijven? De laatste tijd ontdek ik de kantoorlook: Kokerroken, nette jurkjes (zie ook mijn Primark-haul), met daaronder een panty in pumps. Like this:

Deze kleding werkt goed voor mijn figuur. Het benadrukt mijn sterke punten (billen&benen as I may say) en bedekt de rest (van boven valt er niks te zien, dus ik hoef er ook niks te laten zien). Vrouwelijke, klassieke kleding met een sexy touch bevalt me wel. Op meer casual dagen houd ik van vestjes op broeken en spijkerleggings, met een goede tailleriem. Ik loop het liefst op hakken (van laag naar hoog). Sneakers heb ik wel, maar draag ik nauwelijks en van ballerina's ben ik ook geen grote fan (dan lijken mijn voeten helemaal lang). UGG's (ik heb Emu's, maar ok, same idea) draag ik alleen als het echt koud is. Ze lopen wel lekker. Ik zal jullie ook eens mijn schoenencollectie tonen in een apart artikel, als jullie dat leuk lijkt.

Wat is jouw stijl? Laat het me weten bij de reacties! Bedankt!

5 comments:

  1. Wauw, leuke dingen. Ik had die van mij vorige week uitgespit. Mijn stijl is van alles en nog wat:p. Hihi. Liefs, xxxx

    ReplyDelete
  2. De kantoor look is super sexy! Ik vind je stijl wel leuk, zelf ben ik meer van de basics met een special touch. Zoals bijvoorbeeld een speciale schouderafwerking zoals bij je bolero.

    ReplyDelete
  3. @Kalypso: Dank je! haha, in de van-alles-en-nog-wat stijl herken ik me ook wel hoor. Ik zit dan nu een beetje in de kantooroutfits-periode, zoals ik het maar even noem, maar dat kan ook weer omslaan.

    @Ann: Thanks! Ja, basics met iets speciaals zijn ook leuk. Zo vind ik van die wijde tops met een schouderbewerking ook mooi!

    ReplyDelete