Sunday, October 31, 2010

Half opgemaakt gezicht: What a difference!

Op de website Tasilo van Tamarah kwam ik een leuk artikel tegen waarin zij laat zien welk verschil make-up kan maken. Zij daagde hierin andere beautybloggers uit om ook hun half opgemaakte gezicht te laten zien en het leek mij wel leuk om dit te doen. Nu heb ik er een beetje spijt van, want het is toch ook wel eng om te laten zien hoe mijn gezicht er zonder make-up uit ziet. Maar goed, omdat ik het erg leuk vind om dit bij anderen eens te zien, moet ik er zelf ook maar aan geloven.

Dit is mijn basic make-up look, die ik vooral maak op dagen dat ik haast heb of wanneer ik geen inspiratie heb. Met deze look ben ik ongeveer 10 minuten bezig. Ik heb dus foto's genomen van zowel de opgemaakte als de niet opgemaakte helft van mijn gezicht. Helaas was het licht weer niet zo goed. Hier zal ik met mijn middelmatige camera wel de hele winter last van blijven houden... Je kunt op de foto's klikken voor een vergroting (maar ik raad het niet aan):




't Is "leuk" om je hand voor de ene helft te houden en daarna voor de andere helft. Dan zie je goed het verschil. Mijn rechteroog dat opgemaakt is, lijkt veel groter dan mijn onopgemaakte linkeroog. Zo zie je wat een beetje oogmake-up al niet doet. Daarnaast is mijn huid zonder foundation roder. Dit zie je vooral goed op mijn neus. Ondanks dat mijn huid redelijk zuiver is (pukkeltjes zitten vooral langs mijn kaaklijn en die zie je hier gelukkig niet), gebruik ik daarom toch graag een beetje foundation. Het egaliseert je huid zo mooi!

Mijn ogen lijken dus erg ongelijk. Om te laten zien dat dat toch vooral door de make-up komt, hieronder een foto waarop ik helemaal ben opgemaakt.
Zo zie je maar wat een verschil make-up kan maken! Een meer egale huid, sprekende ogen... I just love make-up!

Gebruikte make-up

- Lash Plumper mascara van Sephora
- Touche Magique concealer van L'Oréal (onder ogen)
- 3 in 1 Concealer van 2True
- Xperience Weightless foundation van Max Factor.
- Oogschaduwbasis
- Oogschaduw Catherine van Sephora
- Dandelions oogschaduw van Everyday Minerals
- Nude Sensation Duo Kajal van Catrice (roze kant aangebracht op waterlijn)
- Velvet Touch Eye Liner van Gosh in Black Ink
- Blush van MNY nr. 301
- Innocence, Beware! lipstick van MAC

Wie volgt? Als je een blog hebben en je dit ook gaan doen, laat het me weten! Fijne zondag!

8 comments:

  1. Wat leuk dat je 'm ook gedaan hebt! :) Wat een verschil oogmake-up kan maken he?

    ReplyDelete
  2. Erg leuk idee ook! Het is redelijk een verschil, maar je hebt van jezelf al een mooie egale huid. Dat heb ik helaas niet, dus bij mij is het veel erger zonder make-up :P

    ReplyDelete
  3. Wat gedurfd van je! Het is best een verschil, leuk om eens te zien!

    ReplyDelete
  4. @Tamarah: Ja he, met deze oogmake-up ziet mijn oog er veel groter uit dan zonder!

    @britt: Ja, was wel een leuk idee van Tamarah^! Je ziet vooral verschil wat betreft mijn oog met en zonder make-up.

    @ NeonRocks: Zo'n half-half gezicht ziet er ook freaky uit! In een eerder artikel over mijn haar, http://beautybloglaura.blogspot.com/2009/08/mijn-haar.html, heb ik op de 5e foto ook bijna geen make-up op en dat ziet er toch wat aangenamer uit, haha.

    ReplyDelete
  5. Make-up maakt inderdaad een groot verschil. Maar je bent ook mooi zonder make-up hoor. Ik vind het een leuke neutrale look. Staat je goed. Liefs, xxxx

    ReplyDelete
  6. @Kalypso: Wat een lieve comment, dank je!

    ReplyDelete
  7. Vind t gedurfd van je om "naakt" (voor de helft dan) op de foto te gaan. Tuurlijk zie je verschil, maar vanwege je lange vrij donkere (jaloersmakende) wimpers heb je toch nog een oogopslag. Dat kan ik van mezelf niet zeggen zonder mascara. Dan zie ik er echt niet wakker uit ...

    ReplyDelete
  8. @Deb: Oh, dank je voor 't compliment over m'n wimpers!! Tja, iedereen heeft sterke en zwakke punten... ;-)

    ReplyDelete