Friday, October 29, 2010

5 favo producten tegen droge huid/haar

Toen het tijd was om de verwarming aan te zetten, begon mijn huid droog te worden. Waarschijnlijk door de combinatie van kou buiten en droge lucht van de verwarming binnen. Ik kreeg velletjes op mijn gezicht die maar niet weg wilden en mijn haar ging er ook niet op vooruit. Na een tijdje was ik het zat en heb ik er producten bij gepakt of gekocht die mij de winter door gaan helpen:

- Vitamin E moisture serum van The Body Shop:
Deze had ik al langer, maar in de zomermaanden vond ik het niet nodig om te gebruiken. Nu breng ik het serum weer aan onder mijn dagcrème en ik heb echt wel het idee dat het verschil maakt. Het serum beschermt en hydrateert de huid extra. Hij zit weer in mijn dagelijkse routine!

- Granaatappel regeneratie olie van Weleda:
Dit is een intensief verzorgende huidolie. Ik heb er een mini-verpakking van, maar daar doe ik al lang mee. Soms smeer ik deze olie zelfs 's nachts op mijn gezicht! Verder gebruik ik hem voor mijn decolleté. Ultra-voedend!

- Good Old Nivea creme uit het blauwe blik:
Ik heb deze zelfs een paar keer als nachtcrème gebruikt en ik was zo goed als in één keer van mijn velletjes verlost. Nu zit hier wel Paraffinum Liquidum. Dit is een minerale olie en van minerale olie wordt gezegd dat het je huid afdekt en afhankelijk maakt. De huid zou zijn eigen vermogen om vet aan te maken verliezen, waardoor je huid uiteindelijk zelfs droger zou kunnen worden. Nu sta ik hier wat sceptisch tegenover. Ik denk dat het allemaal wel meevalt, zeker wanneer je een product niet constant gebruikt. Juist doordat de minerale olie de huid enigszins afsluit, zal het vocht in de huid niet verdampen en je huid daardoor hydrateren. Maar goed, ik ben verder geen wetenschapper... Nivea is gewoon fijn op zijn tijd. Ik ben mooi van mijn velletjes af en mijn huid is zeker niet droger geworden nadat ik weer stopte met het gebruik van deze crème. Verder gebruik ik Nivea na het scheren van mijn benen, zodat ze lekker zacht blijven.

- Elizabeth Arden eight hour cream:
Dit is een vaseline-achtige balsem met een medicinale geur. Perfect voor extreem droge en kapotte plekjes. Zelf gebruik ik deze crème vooral 's nachts op mijn lippen. Ik heb vrijwel nooit kapotte of gesprongen lippen en dat is mede te danken aan dit product.

- Elvive ontwarrende verzorging Glad&Zijdezacht:
Dit is niet alleen een verzorgende spray die mijn haar makkelijker doorkambaar maakt, hij heeft ook een anti-statische en anti-frizz (pluis) werking. In de winter heb je vaak sneller last van statisch haar en deze spray helpt daar dus tegen. Ik vind hem fijn!

Dit zijn dus producten die ik tijdens de koude maanden extra gebruik, dus naast de producten die ik altijd al gebruik. Sowieso gebruik ik altijd een dag- en nachtcrème voor mijn gezicht. Mijn huid smeer ik af en toe in met een bodylotion. Ook was ik mijn haar altijd met een verzorgende shampoo en conditioner en ik gebruik het BioSilk serum regelmatig voor mijn haarpunten.

Overigens is mijn hoofdhuid ook een stuk droger geworden en dat is niet fijn, want dat veroorzaakt jeuk. Mijn tip: Je hoofdhuid inmasseren met olijfolie! Wel handig om dit te doen voordat je je haar gaat wassen (even laten intrekken), want je wilt natuurlijk niet met een vette coupe rondlopen.

Daarnaast ben ik ook overgestapt op een andere foundation. De Affinitone van Maybelline trok extra aandacht naar de velletjes en mijn huid werd en nog droger van. Nu gebruik ik de Xperience Weightless foundation van Max Factor en die is echt heerlijk! Binnenkort zal ik hier een review over plaatsen.

Gebruik jij ook enkele van deze producten? Of heb je andere producten die je aan kunt raden voor in de winter? Laat het me weten bij de reacties!

6 comments:

  1. Ik heb zelf ook de spray van Elvive en ben er heel erg blij mee!

    ReplyDelete
  2. Ik gebruik de Nivea crème op superdroge plekjes, de dag erna is je huid weer helemaal gezond! Ook handig na een verkoudheid om je neus van rood en velletjes naar normaal te krijgen.

    ReplyDelete
  3. Ik ben benieuwd naar die review. Klinkt goed. Ik gebruik ook gezichtscreme alleen dan van dove. Verder gebruik ik gezichtsmelk/lotion. Heerlijk lekker en fris. Liefs, xxxx

    ReplyDelete
  4. @Selina: Ja, ik heb hem pas sinds kort, maar het is een superfijn product!

    @Ann: Ja, da's een goeie tip; om bij verkoudheid Nivea rond je neus te smeren. Bedankt!

    @Kalypso: O ja, Dove-producten zijn ook lekker. De foundationreview zal ik volgende maand plaatsen!

    ReplyDelete
  5. die l'oreal spray gebruik ik zelf ook :)

    ReplyDelete