Sunday, September 5, 2010

Review: Big shampoo van Lush

Al vorig jaar (zie hier) bestelde ik enkele producten van Lush, waaronder de BIG shampoo:

Inmiddels is mijn shampoo bijna op:
Tijd voor een review dus!

Als eerste wil ik opmerken dat de shampoo niet geschikt is om te gebruiken op donkerder of roder gekleurd haar. Dat is ook de reden dat mijn shampoo nu pas bijna op is. Vorig jaar had ik mijn haar met een kleurspoeling roodbruin gekleurd (zie hier). Toen heb ik de shampoo ook een keer gebruikt en daarna was mijn kleur gelijk een stuk meer vervaagd. Ik denk dat dit door de combi van zeezout en citroen komt. Dat licht op. Voor blonder gekleurd haar is de shampoo dus wel geschikt, maar op donkerder/roder gekleurd haar zou ik hem dus niet gebruiken, behalve als je wilt dat je kleur snel vervaagt. Ik ben de shampoo zelf pas weer gaan gebruiken nadat mijn kleurspoeling er uit was.

Lush zegt zelf over de shampoo:
Big is een zeezoutshampoo die lijkt op een rijstepudding. Het werkt voor lang en kort haar, voor donker en licht, voor stijl of krullend. Het geeft je haren de geur van sinaasappelbloesem en vanille. Neem een klein beetje en masseer over je hoofdhuid. Het schuimt niet erg hard, maar maak je daar geen zorgen over. Spoel uit, laten drogen, je haren zijn zachter dan je ooit voor mogelijk hield. Het zeezout zorgt voor meer volume.bron

De shampoo ziet er een beetje vreemd uit...Een soort gelei-achtig goedje met grote stukken zout erin. Je moet er even aan wennen! Het is best lastig door je haar te verdelen. Meestal verdeel ik een beetje ervan over mijn hoofdhuid zonder het echt in te masseren, omdat het een vrij stug goedje is. Dan laat ik het even een half minuutje rusten, om daarna mijn haar weer natter te maken (zonder de shampoo compleet eruit te spoelen). Op het nattere haar is de shampoo veel makkelijker in te masseren. Dus dan masseer ik het goed over mijn hele hoofd om het vervolgens uit te spoelen. Nog onder de douche voelt het haar dan best stug aan. Eenmaal opgedroogd is mijn haar echter hartstikke zacht! Het voelt ook heel schoon. En meer volume? Tja, het lijkt er wel op, doordat de shampoo wat meer structuur aan je haar geeft. De shampoo is dus niet het makkelijkst of snelst in gebruik, maar mijn haren voelen na afloop wel lekker schoon en zacht en er zit inderdaad wat meer volume in.

Ik vind het wel een fijne shampoo qua resultaat dat het geeft, maar ik vind hem niet handig in gebruik door de pot waar je het uit moet halen en door de substantie, dus ik weet niet of ik hem weer zou kopen. Eindresultaat is voor mij dan ook +/- (in Consumentengidsaanduiding :-)).

Ingrediënten:
Sea Salt (Sodium Chloride), Sodium Laureth Sulfate, Fresh Lemon Infusion (Citrus limonum), Toothed Wrack Seaweed Infusion (Fucus serratus), Fresh Sea Water (Aqua), Cocamide DEA, Lauryl Betaine, Fresh Lime Juice (Citrus limetta), Coconut Oil (Cocos nucifera), Neroli Oil (Citrus amara), Mandarin Oil (Citrus nobilis), Vanilla Absolute (Vanilla planifolia), Orris Absolute (Iris florentina), *Limonene, *Linalool, Benzyl Benzoate, Coumarin, Perfume, Methylparaben, Propylparaben. *Komen van nature voor in essentiële oliën.

Te koop voor € 15,90 (325 gram) bij de Lush-winkels en ook te bestellen bij de Nederlandse webshop.

Wie heeft er ook shampoo van Lush geprobeerd? Wat vind je ervan?

6 comments:

  1. ik heb hiervan een sanmple gehad vorige keer! Ik vind hem heel fijn! Beetje raar in gebruik maar mijn haar was zoo zacht achteraf! :-) Ik vind de Ultimate Shine shampoobar ook fijn!

    ReplyDelete
  2. Ik ga toch eens een keer naar een lush winkel. Ik moet er een aantal dingen van proberen. Liefs, xxx

    ReplyDelete
  3. Shampoos met zout er in, daar blijf ik ver weg van! Ik heb een balliage en zout bleek de kleur enorm af.

    ReplyDelete
  4. ahh ik vind dit echt geen fijne shampoo het lijkt mijn haar zooo verschrikkelijk droog te maken, iig zit hier niets in wat mijn haar nodig heeft dus voor mij werkt hij echt niet, ook vind ik hem heel duur voor zo'n potje in gebruik liever Tigi bedhead!

    ReplyDelete
  5. ik vond hem echt lekker naar mojito's ruiken en ook best fijn werken maar ik had idd blond haar

    ReplyDelete
  6. @ Marijke: Ja, mijn haar wordt er ook zacht van (al voelt het tijdens het wassen heel stug). Zo'n shampoobar lijkt me helemaal niet handig in het gebruik, maar misschien valt het wel mee?

    @ Kalypso: Ja, Lush heeft zeker wel wat producten die de moeite waard zijn!

    @ Ann: Ja, shampoo met zout maakt je haar nog lichter, maar met mijn highlights vond ik het geen probleem.

    @ Beauty Addict: Jammer dat het jouw haar zo droog maakt. Dan kun je inderdaad beter andere shampoo gebruiken. Koop je die van Tigi bij de kapper?

    @ Tessa: Haha, mojito's! Maar misschien ruikt het daar inderdaad wel een beetje naar (ik kan geuren moeilijk omschrijven).

    ReplyDelete