Saturday, August 7, 2010

How to: Everyday grey crease

Voor de look die ik jullie vandaag ga laten zien, heb ik mij inspiratie gehaald uit de Naturally eye of the day van MissEvie. Natuurlijk is mijn look niet exact hetzelfde, want ik gebruik bijna allemaal andere producten en ik heb er mijn eigen draai aan gegeven. Dit is een look waarbij de arcadeboog (crease) subtiel wordt aangezet. Erg draagbaar voor overdag! Ik heb gewerkt met pigments; dit zijn losse oogschaduwpoeders. Deze blenden mooi. Natuurlijk kun je de look ook maken met vaste oogschaduw in dezelfde soort kleuren.

Dit is het resultaat:



Graag wil ik jullie stap voor stap laten zien hoe ik de oogmake-up heb aangebracht.

Stap 1

Oogschaduwbasis. Overigens is de hoeveelheid die ik hier op één oog heb, genoeg voor twee ogen.

Stap 2

Vervolgens heb ik als extra basis Jumbo Pencil van NYX in de kleur Milk aangebracht. Dit zorgt er ook voor dat de kleuren oogschaduw beter uitkomen. Als ik deze witte basis zonder oogschaduwbasis aanbreng, gaat die enorm ophopen in de arcadeboog. Met oogschaduwbasis blijft die prima zitten en zit mijn oogschaduw ook de hele dag geweldig.

Stap 3

Met een platte kwast heb ik MAC pigment Naked over mijn gehele ooglid tot aan de wenkbrauw aangebracht.

Stap 4

Met een ronde crease brush breng ik vervolgens donkergrijze pigment met de naam Soot van Fyrinnae aan in de arcadeboog.

Stap 5

Hier heb ik de oogschaduws wat vervaagd met een blending brush met daarop nog wat Naked pigment. Daarna heb ik zwart oogpotlood boven mijn oog en onder mijn oog en op de waterlijn aangebracht. De lijntjes heb ik vervaagd met een wattenstaafje. Zo wordt de lijn wat zachter.

Stap 6

Mascara! En ik heb het nog wat geperfectioneerd door nog wat extra Soot pigment met de blending brush in de arcadeboog aan de brengen en met de platte kwast heb ik nog wat extra Naked pigment in de binnenste ooghoek aangebracht.

Het is geen moeilijke look, maar het kost toch wel wat tijd, omdat ik graag zelf de pigments in meerdere laagjes opbouw tot het gewenste resultaat en je dan tussendoor steeds weer moet blenden (vervagen).

Gebruikte producten:

- Shadow Insurance van Too Faced
- Jumbo Pencil Milk van NYX
- MAC pigment Naked
- Pigment van Fyrinnae in de kleur Soot
- Contour Khôl oogpotlood van L'Oréal
- Mascara The Falsies van Maybelline

Gebruikte kwasten:

- Platte oogschaduwkwast van Everyday Minerals
- Round crease brush van Coastal Scents
- Deluxe crease (blending) brush van Coastal Scents

Full look:

Bovenstaande foto's zijn met flits en niet helemaal naar mijn zin, maar ja. Het was zo grijs buiten dat ik er niet veel beters van kon maken helaas.
Enige "gelukte" foto zonder flits:


Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik vind het leuk om jullie reacties op deze look te lezen. Fijn weekend!

4 comments:

  1. Mooie look! En wat heb jij toch prachtig lange wimpers. Naked pigment van MAC wil ik ook nog een keer halen.

    ReplyDelete
  2. @ Larissa: Thanks!

    @ christine: Dank je wel!

    @ Deb: Ah, dank je voor het compliment! Naked pigment is op veel manieren te gebruiken. Het is een goede basis pigment. Zeker de moeite!

    ReplyDelete