Sunday, July 4, 2010

Shoplog 4 juli + mogelijke outfit

Heerlijk weer vandaag! 25 graden, zon, beetje wind... Van mij mag het elke dag zo zijn. Dit in tegenstelling tot het weer dat we de rest van de week hadden; meer dan 30 graden! Op het laatst, toen het zelfs in mijn woning 29 (!) graden was, had ik er echt genoeg van. Volgens mij was het hete weer ook overal hét gespreksonderwerp (dus als spuit elf kom ik er ook nog even achteraan). Geef mij maar 20-25 graden, zoals vandaag. Daarbij houd ik het prima uit.

Maar goed, genoeg over het weer. Na vanmorgen even lekker in de zon te hebben gezeten, ging ik naar Utrecht, want daar was het koopzondag. Mijn god, wat was het druk! Hele families bevolkten de winkels. Vakantietijd + sale = slechte combi voor mensen zoals ik. Nu houd ik helemaal niet van drukte, maar ik heb me er toch dapper doorheen geslagen en nog best wat gekocht:


Tijdens het warme weer van afgelopen week, bedacht ik me, dat ik nodig wat mouwloze tops nodig had om te kunnen dragen naar mijn werk. Nu werk ik op een kantoor waar de kledingstijl zeer casual is, maar ik zou toch niet in een spaghettitopje naar mijn werk gaan, want daar voel ik mij dan zelf niet prettig bij. De volgende tops die ik gekocht heb, zou ik wel allemaal dragen. Ik ben er dan ook erg blij mee!
Vero Moda, € 9,95. Schattig met bloemetjes.

Vero Moda, € 4,95 (in de sale). Erg basic, maar daardoor wel goed te combineren.

Vero Moda, € 14,95. Dit is nu al mijn favoriet!

H&M, € 9,95. Ik vind de oudroze kleur mooi (stijlvol) en de waterhalslijn+het lintje maken het net even wat specialer.

Overigens had ik de Vero Moda tops allemaal niet gepast in de winkel, maar ze zitten alledrie perfect. De H&M kleding had ik wel gepast, nadat ik heel handig aan een jongen die ook een klant bleek te zijn, had gevraagd of er nog een pashokje vrij was. Blunder! Tja, hij stond er echt zo bij alsof die daar werkte!

Ik was nog op zoek naar een beetje nette, korte broek en daarin ben ik wel geslaagd:

H&M, € 7,00 (in de sale). Hij lijkt vormloos, maar eenmaal aan is het zeker wel een mooi model. Hij is van linnen gemaakt, dus ook lekker luchtig voor in de zomer. Ik denk niet dat ik deze snel naar mijn werk zou aandoen, want hij is toch wat kort (een stuk boven mijn knie), maar met de oudroze top en zwarte pumps heeft deze korte broek best een chique uitstraling:
Do or don't naar kantoor (bij tropische temperaturen)?

Ik wilde graag nog een driekwart legging. Bij de HEMA waren ze bijna allemaal uitverkocht, op extreem felle kleuren (knalgroen, anyone?) na. Dit was de laatste grijze:
HEMA, € 3,95.
Bij nader inzien vind ik hem toch wat dun. Ik zoek eigenlijk een wat dikkere driekwart legging. Misschien kan ik dan beter op zoek naar een driekwart broek, maar die zag ik overal alleen maar in sportieve modellen en ik wil een nette. Weet iemand waar ik die zou kunnen kopen?

Bij Kruidvat kocht ik nog deze twee sieraden:

Een armband met rek; wel zo makkelijk en hij zit tenminste niet zo wijd om mijn pols, en een traguspiercing voor in mijn oor. Allebei € 5,95 per stuk.

Behalve kleding en accesoires heb ik ook nog even wat noodzakelijke drogisterijspullen meegenomen:

Grote wattenschijven van Kruidvat en HEMA (handig voor het aanbrengen van reinigingsmelk/tonic), tonic van de HEMA, Colgate tandpasta en Jordan tandenstokers (ja, ik gebruik deze echt elke avond).

Voordat ik naar huis ging heb ik nog even een ijskoffie gehaald bij de Starbucks, waar ik eigenlijk nooit kom (maar wel elke werkdag langs loop). Waarom is het zo duur in Nederland? Of ben ik gewoon zo'n krent (ja!)? Ik vind € 3,45 best veel voor een tall coffee frappucino (tall=kleinste formaat). Maar goed, het heeft me best gesmaakt, zo voor een keertje.

Wat vinden jullie van mijn aankopen? En wat draag jij wel/niet naar je werk?

Ps. Ik heb mijn blog aangemeld bij Bloglovin'. Willen jullie mijn blog volgen? Klink dan op Follow my blog with bloglovin in de sidebar. Ik volg zelf ook al enkele beautyblogs hiermee. Hartstikke leuk; als je aangemeld (heel simpel) en ingelogd bent op de site van Bloglovin' krijg je een overzicht van de laatste artikelen op de blogs die je volgt. Ik waardeer het zeker als jullie me volgen (dit heet zieltjes winnen ja ;-)!

6 comments:

  1. leuke aankoopjes! vind de outfit geslaagd! :-)

    ReplyDelete
  2. Ik vind de outfit prima kunnen voor op kantoor. Wat moet je anders met zo'n weer?

    ReplyDelete
  3. Goeie buit! Dat koraalrode (zie ik t goed?) van Vero Moda vind ik echt mooi; helemaal mijn ding ook. Ik vind het goed kunnen zo'n outfit voor je werk, staat je goed, staat chique en zakelijk. Kun je prima hebben. Misschien met een hele dunne panty dat t nog iets gekleder is en je je daar misschien prettiger bij voelt?

    ReplyDelete
  4. @ Prinses Prikbordje: Dank je! Ja, als het echt snikheet is, moet het kunnen.

    @ Deb: Haha, ik weet van jouw koraalroodobsessie (mag ik het zo noemen?) af. Ik vind het zelf ook een heerlijk zomerse kleur. Ik heb al nagellak, blush en lipstick in koraalkleur, dus het wat ook eens tijd voor een koraalkleurig kledingstuk. Een dunne panty is misschien best een goed idee, bedankt voor de tip!

    ReplyDelete
  5. Je mag het gerust zo noemen hoor...no offense het is gewoon een feit haha. Ik kan er niet onderuit. Het vind het gewoon een mooi zomers kleurtje en sla een beetje door. Ik kan er ook niks aan doen ;-)

    ReplyDelete