Friday, July 16, 2010

Review: Orly Top 2 Bottom (base/topcoat)

Graag wil ik jullie wat meer vertellen over de 2-in-1 base- en topcoat van Orly genaamd Top 2 Bottom:
Bron afbeelding.
Zelf heb ik hiervan een mini-flesje dat ik gratis kreeg bij een andere nagellak van Orly die ik bestelde (zie dit artikel).

Ik heb deze lak alleen als topcoat gebruikt en ik ben er enthousiast over! Het maakt nagellak vooral lang houdbaar. Op onderstaande foto draag ik drie laagjes Guchi Muchi Puchi van Essie met daarover een laagje van de Top 2 Bottom. En dit is de vijfde dag dat de nagellak erop zit!


Ik heb de voor- en nadelen even op een rijtje gezet.

Voordelen
- Maakt nagellak echt langhoudend!
- Goede substantie: vrij dun, maar daardoor juist heel makkelijk over nagellak aan te brengen. Hij verpest daardoor je nagellak ook niet, wat bij een stroperige topcoat nog wel eens het geval kan zijn.
- Geen tipwear (dat je weer witte nagelrandjes gaat zien). Dit heb ik wel altijd met de Seche Vite topcoat...
- Betaalbaar.

Nadelen
- Droogt niet snel (duurt ongeveer een half uur).
- Slecht verkrijgbaar in Nederland. Ik heb alleen deze Nederlandse webshop kunnen vinden die het verkoopt, maar ik heb geen ervaring met deze shop! In Amerikaanse webshops is de lak wel goedkoper te vinden trouwens.
(- Bubbeltjes in de lak, maar dit kan ook komen door de meerdere lagen nagellak eronder...)

Omdat die niet heel snel droogt, zou ik deze niet zo snel als basecoat gebruiken, want daar ben ik te ongeduldig voor. Ik wil wel snel verder kunnen met het lakken van mijn nagels namelijk. Als topcoat vind ik hem in elk geval erg goed zijn werk doen!

Wat is jouw favoriete topcoat?

2 comments:

  1. Klinkt wel okee, maar ik wil echt een sneldrogende topcoat. Anders ligt mijn nagellak er binnen de kortste keren weer af. :(

    ReplyDelete
  2. @ Marjolein: Ja, het is echt jammer dat die niet sneldrogend is, want verder vind ik hem heel fijn (fijner dan bijvoorbeeld Seche Vite). Bedankt voor je reactie!

    ReplyDelete