Saturday, July 17, 2010

FOTD: Rose Vintage (smoky eyes trio Bourjois)

Vandaag heb ik een zachte, naturelle face of the day (fotd) gemaakt, met het roze smoky eyes palet Rose Vintage van Bourjois als uitgangspunt:

Dit palet gebruik ik zo af en toe ter afwisseling. Meestal draag ik grijze of blauwe oogschaduw. Het palet open:

Op de achterkant van het doosje staat een manier beschreven om de oogschaduw aan te brengen:

Ik geef er echter liever mijn eigen draai aan. Ik breng de lichtste kleur aan als highlighter onder mijn wenbrauw en in de binnenste ooghoek. De middelste kleur breng ik aan op mijn bewegend ooglid en de donkere kleur breng ik aan in de arcadeboog. Vervolgens goed blenden en dan krijg je dit:


In het echt zijn de kleuren nog wat intenser. Het zijn oudroze kleurtjes, dus ik vind de naam Rose Vintage goed passen. De applicator die erbij zit, is een soort vilten oogschaduwapplicator. Best een slecht ding op zich, maar de kleuren lijken er wel intenser mee aan te brengen dan met een kwastje, dus ik gebruik het toch. Alleen om de kleuren mooi te vervagen en in elkaar over te laten lopen, gebruik ik er wel een echte blending brush bij.

Dit zijn swatches op mijn arm van de kleurtjes in het palet. De bovenste rij is geswatched op een basis van NYX Milk (jumbo pencil). De onderste rij is droog (dus direct op mijn arm) geswatched:

Haha, het lijken wel beurse plekken zo ;-)

De hele look:



Alle overige, gebruikte producten (klik op de afbeelding voor een vergroting):

Dit lijkt erg veel, maar mijn dagcrème en oogcrème staan hier ook op, dus dan valt het eigenlijk wel weer mee. Overigens heb ik mijn Vichy dagcrème gemengd met dat Affinitone foundation van Maybelline, zodat ik mijn eigen gekleurde dagcrème had. Ik vind pure foundation namelijk te zwaar in de zomer, maar dit is een luchtige combi en het geeft toch net dat beetje extra dekking.

Het smokey eyes palet van Bourjois is te koop in verschillende kleurencombinaties. Het kost € 11,90 (als je dat wat prijzig vindt, wacht dan tot een 2 halen 1 betalen actie, dat heb ik zelf ook gedaan).

Fijn weekend! (of fijne zondag, want het is al zaterdagavond inmiddels ;-))

2 comments:

  1. ik spot een mooie cremesheenglass :p mooie look ook x

    ReplyDelete
  2. @ Tessa: Bedankt!! Ja, ik zag dat jij ook net een mooie cremesheen glass hebt gekocht. Ze zijn fijn!

    ReplyDelete