Saturday, June 19, 2010

Tip: Magazine Miss Real

Ik lees graag tijdschriften en de laatste keer in de Bruna viel mijn oog op het magazine Miss Real. Ik had hier al eens wat over gelezen en ik besloot het te kopen.

Wat is Miss Real voor een magazine? En wie is de bedenker ervan? Daarvoor kun je het beste deze column lezen van de initiatiefneemster en hoofdredactrice Kim Out (gepubliceerd op www.viva.nl):

"Miss Real. Wie is dat?
Te dunne modellen op de catwalk. Zogenaamde ‘perfecte’ vrouwen en mannen in de modebladen doordat de foto’s worden bewerkt. Waarom worden deze mensen eigenlijk mooier (lees: dunner) gemaakt, en waarom is dat eigenlijk mooier?

En wie zegt dat dit mooier is? Wat vind jij van dit ideaalbeeld dat wordt geschetst, zonder enige werkelijkheid?

‘Perfect’ plaatje
De vanzelfsprekendheid waarmee er met het welbekende ideaal wordt omgegaan vind ik schokkend: dun ís gewoon mooier? Of ligt het toch anders?

Het komt niet uit het niets dat ik mij zo opwind over het schoonheids- ideaal. De druk werd mijzelf te groot, waardoor ik de eetstoornis boulimia heb gekregen. Ik wilde voldoen aan een beeld dat door de media én de samenleving wordt geschetst.

Dit beeld is alleen niet realistisch. ‘Echte’ mensen zien er namelijk niet zo uit en zijn niet ‘perfect’.

MissREAL
In de unieke glossy MissREAL wordt het schoonheidsideaal aan de kaak gesteld. Ik ben initiatiefneemster en medehoofdredacteur van deze glossy (ongelofelijk toch)!

Hoe ik er bij kom om een glossy te maken? In maart 2009 heb ik de wedstrijd ‘Create Your World’ gewonnen met al mijn ideeën over het welbekende ideaal.

Uitgeven
Na een lange weg ben ik met een kloppend hart en een goed uitgedacht concept naar Sanoma, de grootste uitgever van Nederland, gestapt om te vragen of zij mij wilde helpen met het maken van een nieuwe glossy. Na de mooiste ‘ja’ uit mijn leven te hebben gehoord was het ‘enige’ dat nog restte een realisatiepartner vinden. En, thank god, daar was Achmea die mijn project altijd heeft gesteund.

Avontuur
MissREAL staat voor echtheid. MissREAL is positief, soms confronterend en laat de realiteit en diversiteit zien in de maatschappij. Het magazine laat zien dat schoonheid niet in één beeld te vangen is.

Ik ga jullie deze maand meenemen in de avonturen (ja, want dat zijn het) die ik beleef voor de lancering van het blad. Ik ben heel benieuwd wat dit allemaal met zich mee gaat brengen en ik hoop jullie ook!
"
Bron

Het is echt een leuk magazine dat over mode, beauty, cultuur en maatschappij gaat. Een beauty with brains! Ik raad het zeker aan! Het magazine is te koop voor € 3,95.

No comments:

Post a Comment