Saturday, June 19, 2010

Tag: De Blogger Passion Award!


Van Masja kreeg ik deze tag. Dank je wel! Masja is een jonge meid met een leuke blog die ik regelmatig even bezoek.

De regels zijn simpel: Deel vier van jouw passies en tag daarna vier andere bloggers.

Mijn passies:

Make-up
Al als klein meisje vond ik het leuk om bij mij oma op haar make-up tafel rond te snuffelen. Mijn moeder heeft niet zoveel met make-up, maar mijn oma houdt er wel van. Ze lakte mijn nagels wel eens voor me en dat vond ik dan helemaal geweldig! Op de middelbare school ging ik zelf make-up dragen en zo ontwikkelde mijn liefde voor make-up zich. Tijdens mijn reisperiode (zie verderop) had ik even wat minder zin in en tijd voor make-up, voornamelijk omdat make-up dan gewoon niet praktisch is. Maar daarna is het weer helemaal teruggekomen. Ondanks dat ik meestal gewoon een snel routine make-upje draag, heb ik redelijk wat make-up en houd ik van veel verschillende kleuren. Van al die kleuren word ik helemaal vrolijk en ik vind het gewoon leuk om er lekker mee aan te rommelen en nieuwe dingen te proberen!

Mijn beautyblog
In 2007 ontdekte ik de website Beautygloss. Via deze website ontdekte ik weer andere beautysites en zo raakte ik er langzaam aan een beetje verslaafd aan. Ik begon met het plaatsen van reacties op het oude forum van Beautygloss en vervolgens ging ik hierop ook wel eens swatches en reviews plaatsen. Ik merkte dat ik dit erg leuk vond en dat ik eigenlijk wel een hoop 'onderwerpen' hierover zou kunnen maken. Toen ik vorig jaar wat meer tijd had, doordat ik een paar maanden een soort opleiding voor m'n werk volgde (en toen niet hoefde te werken), besloot ik zelf een beautyblog te beginnen. En ik vind het zo leuk om te doen! Beautybloggen is zo'n beetje mijn favoriete vrijetijdsbesteding. Het is echt een hobby! Natuurlijk is het hebben van een beautyblog ook een mooi excuus om make-up te blijven kopen en uitproberen. Maar het schrijven en maken van artikelen vind ik toch het leukst. Geweldig om nog steeds nieuwe volgers en lezers te krijgen. Bedankt allemaal!

Reizen
Ik ben de laatste drie jaar wat meer gesetteld (lees: vaste baan, appartementje voor mezelf, vriend) en hierdoor helaas wat minder ondernemend (want: meer verantwoordelijkheden op het thuisfront), maar ik houd erg van reizen. Mijn ouders namen mijn broer(tje) en mij als kind al veel mee op reis. We hebben rond gereisd door verschillende Noord-Europese landen en door de Verenigde Staten. Later ben ik ook alleen op reis gegaan. Ik heb gereisd door Australië en ik heb een winter gewerkt in Zwisterland (check mijn blog van destijds hier voor meer info. Deze is alleen allang niet meer bijgewerkt...). Echt; Ik raad het iedereen aan om na de middelbare school/studie een tijdje op reis te gaan. Je leert er zo veel van en het is zo'n geweldige ervaring. Laat je door niemand tegenhouden en ga gewoon! You can do it ;-)! In de toekomst hoop ik ook nog een paar mooie reizen te maken, misschien door Zuid-Amerika of Afrika.

Natuur
Dit klinkt misschien wat suf, maar ik vind het heerlijk om buiten in de natuur te zijn. Het maakt me rustig en stress-vrij. Het liefst ga ik in het weekend een stuk wandelen/fietsen met mijn vriend in het bos of in een ander mooi buitengebied. Ik houd van de geuren en geluiden van de natuur, mooie luchten, verre uitzichten en vooral weinig mensen om me heen. Heerlijk om in de natuur tot rust te komen van alle gekte van alledag.

Ik tag Kim, Suzy, Maaike en Tessa!

2 comments:

  1. Wat leuk om te lezen zeg! Ik vind persoonlijke stukjes, 'de vrouw achter de blog', altijd heel interessant.

    Woon je niet samen met je vriend? En heb je een koop of huur appartement?

    Ik ben ook gek op de natuur, en heb een goede smoes om regelmatig te wandelen (hondje) ;).

    En nu ga ik even op je oude blog lezen!

    ReplyDelete
  2. @ Christine: Bedankt voor je reactie! Ik huur een appartement en ik ga nog wel samenwonen met mijn vriend. Leuk dat je een hond hebt! Inderdaad een goed excuus om regelmatig te wandelen! Ik wil wel een kat. Dat lijkt me wel gezellig in huis (vroeger bij mijn ouders thuis ook altijd een kat gehad). Mijn oude travelblog is wel rommelig hoor. De lay-out is inmiddels gewoon aangepast door de webmaster! Maar leuk dat je er nog even een kijkje op neemt!

    ReplyDelete