Sunday, June 6, 2010

Essence Surfer Babe blush + FOTD

Gisteren heb ik in Scheveningen deze leuke blush uit de Surfer Babe collectie van Essence gekocht:


Het is de kleur Big Wave Survivor. Ik heb de laatste tijd veel warmroze blushes gekocht (denk aan al die leuke koraalkleurige blushes zoals Hipness van M.A.C.) en ik was eigenlijk weer eens op zoek naar een koelroze blush. En deze is koel van ondertoon! Een koele kleur roze is goed te combineren met koele kleuren oogschaduw zoals blauw en grijs.

Ik vond het oogschaduwpalet uit deze collectie ook erg leuk, maar ik denk dat ik dat toch te weinig ga gebruiken. Ook de nagellakjes zien er tof uit, moet je maar eens kijken naar de swatches op deze website. Oe, als ik die lichtblauwe lak zo toch zie... Erg mooi! We zullen zien hoe lang ik die kan weerstaan. Maar aangezien ik al 50 gekleurde lakjes heb, ga ik toch proberen me in te houden wat nagellak betreft...

Vandaag heb ik een Face of the Day (FOTD) gemaakt met de blush:


De blush is behoorlijk gepigmenteerd. Je moet echt oppassen niet teveel op je kwast te nemen anders heb je gelijk knalroze wangen. Voor de foto heb ik echter wel wat meer aangebracht dan ik normaal zou doen, zodat de kleur goed te zien is. Verder draag ik op mijn gezicht Pure Cover Mineral concealer van Maybelline en Tahitian Sand beauty powder van M.A.C.

Mijn oog- en lip make-up zal ik even apart laten zien. Dit is mijn oogmake-up:

Ik heb natuurlijk oogschaduwbasis gebruikt. Als oogschaduw heb ik Alpine Snow uit de Go Snow collectie van Essence gebruikt. Boven mijn bovenste wimpers en onder mijn onderste wimpers heb ik een lijntje Crazy Me oogpotlood aangebracht uit de Crazy about Colour collectie van Essence. Op de waterlijn heb ik grijze Everlast eyeliner (oogpotlood) van Catrice aangebracht en op de tightline (eigenlijk de waterlijn langs je bovenwimpers) heb ik zwart kohlpotlood van L'Oréal opgedaan. Op de wimpers natuurlijk mascara: 1-2-3 Looks van Rimmel.

De lipgloss is my dirty little secret. Het is namelijk English Accents van de in april uitgekomen Give me Liberty of London collectie van M.A.C. en volgens mij heb ik eens gezegd niks van deze collectie te zullen kopen... Oeps!
Close-up van de lipgloss op mijn lippen:


Alle gebruikte producten voor deze look:
Alleen de oogschaduwbasis Shadow Insurance van Too Faced staat er niet op...

De Surfer Babe collectie ligt nu in enkele Kruidvat- en Trekpleisterfilialen. De blush is alleen in deze kleur verkrijgbaar en kost € 2,49.

Wat vinden jullie van de blush en de totale look? Fijne zondag!

4 comments:

  1. Mooie blush en een leuke LOTD :D

    ReplyDelete
  2. Dank je! Zit net te bedenken dat het eigenlijk Face of the day had moeten zijn i.p.v. Look of the Day, dus heb het toch maar even aangepast... ;-)!

    ReplyDelete
  3. mooie LOTD!! de blush ziet er mooi uit!

    ReplyDelete
  4. Hey Laura! Zou ik alstublieft de foto van het haute couleur pallet eens mogen gebruiken voor mijn blog aub? Ik zal er heel duidelijk bij vermelden dat de foto jouw eigendom is maar ik heb iets opgemerkt waar ik graag over wil schrijven .. ( pls iets laten weten via mail of comment op mijn blog want anders gaat het weer uit mijn gedachten :p)

    ReplyDelete