Sunday, June 27, 2010

Baby Face van Lush

Het laatste gezichtsverzorgingsproduct dat ik deze week wil reviewen is de Baby Face van Lush:
Bron afbeelding

Dit is een natuurlijke boter bar om je gezicht mee te reinigen.

Dit zegt Lush er zelf over:
Je zult er versteld van staan hoe zacht, glad en schoon je gezicht voelt nadat je Baby Face hebt gebruikt. Iedere lachende bar bevat vier typen natuurlijke plantenboters om vuil te verwijderen en je gezicht te verzorgen. De heerlijke geur komt van mandarijnolie. Die olie helpt ook nog eens om je teint mooi te houden.

Masseer in op je gezicht en verwijder met een washandje of wattenschijfje met warm water.
bron

De ingrediënten zijn allemaal natuurlijk:
Cocoa Butter (Theobroma cacao), Shea Butter (Butyrospermum parkii), Coconut Oil (Theobroma cacao), Fresh Avocado Butter (Persea gratissima), Tangerine Oil (Citrus reticulata), Narcissus Absolute (Narcissus jonquilla), Everlasting Flower Absolute (Gnaphalium uliginosum), Limonene, Linalool, Perfume.

Zo zag mijn Baby Face eruit toen ik hem net ontvangen had:
Voorkant

Achterkant
Er zijn glitters ingevallen tijdens de productie... Zie de achterkant. Zelfs nu die bijna op is, zitten die glitters nog overal. Best irritant. Ik had er destijds wat van kunnen zeggen (met kans op een nieuwe Baby Face o.i.d.), maar ik had toen even geen zin in dat gedoe. Normaal zitten er dus geen glitters in!

Nu is mijn Baby Face bijna op...


Ik gebruik dit product als volgt: Ik wrijf hem tussen mijn handen. Door de warmte smelt die en komt de olie er vanaf. Ik masseer de olie over mijn gezicht. Dit geeft een vettige laag die heel goed make-up verwijdert. Foundation lost bijvoorbeeld op in een olieproduct. Vervolgens maak ik een groot ovaal wattenschijfje nat met warm water. Dit wattenschijfje haal ik dan over mijn gezicht, zodat de make-up en het vuil samen met de Baby Face verdwijnen. Hierna heb ik een schoon gezicht, dat wel enigszins vettig aanvoelt door de boters. Aangezien ik dit product alleen 's avonds gebruik, doe ik na de Baby Face het volgende:
1. Niets. Ik doe geen nachtcrème op, omdat mijn gezicht al goed gevoed is door de Baby Face, en ga gewoon slapen. Of;
2. Als ik geen zin heb in dat vettige gevoel, gebruik ik na de Baby Face een tonic die de huid nog schoner maakt en wat verfrist. Vervolgens breng ik dan nog een klein beetje nachtcrème aan.
Het is een natuurlijk product. Zoals in een eerder artikel al aangegeven vind ik dat prettig, vooral voor mijn avondverzorging. De Baby Face is geschikt voor droge, gevoelige huiden. Doordat de boters wel erg vet zijn, kan het gebeuren dat je porieën verstoppen. Dit heb ik in sommige reviews gelezen. Ondanks dat ik zelf de Baby Face met plezier gebruikt heb, zal ik hem niet opnieuw kopen, maar dat ligt er dan vooral aan, dat ik het te bewerkelijk vind. Gewoon je gezicht wassen gaat toch sneller en ik ben wel van het gemak als ik moe ben.

De Baby Face is te koop in Lush winkels voor € 7,45 of online te bestellen via Lush.nl of de Engelse site Lush.co.uk, waar ik zelf destijds mijn bestelling had geplaatst, omdat Lush in Engeland goedkoper is.

Gebruiken jullie producten van Lush en hoe bevallen ze?

5 comments:

  1. Het ziet er wel cute uit, maar het is voor mij net ook iets te veel moeite. Ik heb geen producten van Lush. Ik ben er een paar keer binnen gelopen, maar na het zien van de prijzen stond ik weer snel buiten ;-) Vind ze echt "way to expensive" voor hetgeen je ervoor krijgt. Hoe was de geur? Mandarijngeur lijkt me wel heerlijk fris.

    ReplyDelete
  2. Ik ben dol op Lush producten maar sommigen zijn echt veel werk. Zoals Herbalism, een cleanser. Werkt super en je huid is heel zacht... Maar elke keer een papje maken van het spul en dan pas op je gezicht smeren, daar heb je niet altijd zin in.

    Ook jammer van de prijs altijd! Ik koop Lush als ik mezelf wil verwennen. Eigenlijk vind ik het wat te duur.

    ReplyDelete
  3. Wat stom van die glitters :/ (en die rare deuk)

    Ik heb Baby Face ook geprobeerd, maar zoals je al zei, hij kan je poriën verstoppen. En dat gebeurde bij mij dus...en flink ook. Voor mij geen Baby Face meer, brrrr.

    ReplyDelete
  4. Aaah, alleen al vanwege de vorm moet je m aanschaffen :) Ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk, in je review stond dat je m nogal vettig vind, nu heb ik een droge huid en kan die dus best wel wat hebben. Toch maar een keer kijken dan, leuke review.

    ReplyDelete
  5. @ Deb: De geur vind ik zo moeilijk te beschrijven. Lush zegt dat de geur van mandarijnolie komt, maar het ruikt ook een beetje naar specerijen (kruidnagelachtig, vermengd met bloemen en fruit, heel apart).

    @ Ann: Ik vind het ook best duur, maar de Engelse webshop is wel wat goedkoper. Leuk om over jouw ervaring met Herbalism te lezen.

    @ Suzy: Ja, glitters en een deuk, haha! Jammer dat het product voor jou niet werkte...

    @ Masja: Ja, hij ziet er wel cute uit he? Lush heeft wel meer producten die ik alleen al om de vorm zou kopen. Zo heb ik ook de massagebar Sexy Boy (zo'n grappig mannetje). Als je een droge huid hebt, is die misschien wel het proberen waard!

    ReplyDelete