Tuesday, April 6, 2010

Spring Look

Ik houd van paarse en blauwe tinten op mijn ogen. Het volgende plaatje inspireerde me tot een look met deze kleuren:

Het gaat dan wel om de make-up van de linker vrouw, he! We trekken ons er maar even niets van aan dat er Fall '09 bij staat... Ik vind het een perfecte lentelook!

Dit is het resultaat:







Tja, er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering... Zo had ik het paars aan de buitenkant wel wat meer mogen aanzetten. De kleuren op mijn ogen zijn losse oogschaduwpoeders van Everyday Minerals. De poeders bleven niet zo goed zitten. Waarschijnlijk doordat ik vergeten was om oogschaduwbasis aan te brengen (dom!) en ik de look eind van de middag had gemaakt, waardoor mijn oogleden wat vettig waren. Uiteindelijk heb ik eerst Fix+ van MAC op mijn oogschaduwkwastje gespoten om zo de kleuren nat aan te brengen. Hierdoor werden de kleuren wel beter zichtbaar, maar waren ze weer moeilijker te vervagen. Daarbij gebruik ik sinds kort weer vloeibare eyeliner. Ik vind dit wel mooi, maar m'n lijntje heeft nog wat oefening nodig.

Gezicht
- Foundation: Beyond Natural van Revlon (kleur 210 Light).
- Concealers: "Touch Up" van Gosh (nr. 5, groen) en Pure Cover Mineral van Maybelline (kleur 04 Rose Beige).
- Poeder: Tahitian Sand Beauty Powder van MAC.
- Blush: Azalea Blossom van MAC.
- Finishing Spray: Fix+ Rose van MAC.

Ogen


- Happy Go Lucky eye shadow van Everyday Minerals (blauwe kleur aan de binnenkant) en onder mijn oog.
- Dandelions eye shadow van Everyday Minerals (witte kleur in het midden).
- Snowflakes eye shadow van Everyday Minerals (paarse kleur aan de buitenkant).
- Velvet Touch Eye Liner oogpotlood van Gosh op onderste waterlijn (kleur Black Ink).
- Eyeliner Pen van Gosh (kleur Black) op bovenste ooglid.
- Mascara Lash Stiletto van Maybelline.

Lippen
Lipstick Fashion Mews van MAC (uit de Hello Kitty-collectie).

Wat vinden jullie ervan? Zou je deze look zelf dragen?

6 comments:

  1. Ik heb die foto ook al lang in mijn mapje met looks staan. Echt een mooie look, ik zou alleen het blauw iets eerder laten ophouden en iets meer roze doen maar verder super gedaan!

    ReplyDelete
  2. Echt mooi! Ik wilde de mascara die je op hebt op de foto's al een tijdje, nu ik zie hoe lang je wimpers zijn, ik ga morgen even naar de stad toe :)

    ReplyDelete
  3. De kleurtjes zijn leuk! ik hou daar ook van. Enkel nog wat meer blenden

    ReplyDelete
  4. Ik vind het een mooie look! Lekker lente-achtig ;)

    xx

    ReplyDelete
  5. Heel erg mooooooi =O !! *thumbs up*

    ReplyDelete
  6. Bedankt voor de leuke reacties! Ja, het blenden was een beetje lastig... Vooral nadat ik de oogschaduw nat had aangebracht (dan blendt het helemaal niet meer). Ik heb geloof ik wel 5x de kleuren opnieuw over elkaar aangebracht, haha. Nogmaals, thanks!!!

    ReplyDelete