Tuesday, December 1, 2009

Glitters van Essence!

December is een feestelijke maand en daar horen wat mij betreft wel wat glitters (en glamour) bij...!

Dit setje vond ik er zo leuk uitzien dat ik het wel moest meenemen:

Deze glitter trio set komt uit de Moonlight Collection van Essence. Deze limited edition ligt nu in de winkel (Kruidvat). Dit setje kost € 2,99.

Ineens had ik zin om de glitters uit te proberen. Het zijn echt losse glitters, voor ogen en lichaam (of misschien ook om creatief mee te zijn op zelfgemaakte kaarten o.i.d.).

Ik heb oogschaduwbasis van Manhattan gebruikt. Daarover heb ik nog het witte Jumbo Pencil van NYX aangebracht (kleur Milk).

Op mijn ene oog heb ik de roze glitters getest in combinatie met goudachtig pigment (losse poederoogschaduw) van Fyrinnae:


Verder draag ik zwart oogpotlood van L'Oréal en mascara van Rimmel. Het zit wat rommelig (hé, het was na een dag werken) en de belichting is niet perfect...

Ik merkte dat de roze glitters er wel een beetje af vielen, dus op mijn andere oog heb ik na de oogschaduwbasis + NYX Jumbo Pencil nog een beetje Eight hour cream (Elizabeth Arden) aangebracht. Dit is een plakkende, vaseline-achtige crème. Je zou dus ook gewone vaseline kunnen gebruiken. Wel zo min mogelijk, anders wordt het echt één plakkende bende. Ik heb zowel de zilveren als blauwe glitter gebruikt:

Dit vind ik zelf de meest geslaagde combinatie! Het is wel lastig om de overgang van de kleuren een beetje mooi te laten verlopen, want je kunt niet echt blenden (vervagen), wanneer de glitters op de vaselinecrème blijven plakken. Deze crème zorgt er in elk geval wel voor dat de glitters goed blijven zitten. Misschien gaat het wel na enige tijd ophopen in de crease van je oog.

Ik vind het vooral mooi dat het echt heel fijne (kleine) glittertjes zijn. Geen grote chunky glitters. Bij het aanbrengen (deppen!), vallen er altijd wel een paar op je wangen. Je kunt die wegstrijken met een fan brush of je kunt de glitters eerst aanbrengen op je ogen en daarna pas je foundation etc. doen, zodat je eventuele glitters op je wangen eraf kunt poesten zonder je foundation te beschadigen.

Toch best leuk voor een feestje, vinden jullie niet?

3 comments:

  1. Ziet er tof uit! Vooral de zilver-blauwe look =)

    ReplyDelete
  2. Ziet er erg leuk uit, ik hou alleen niet zo van glitter bij mezelf vind het bij andere wel altijd mooi! Haha wat grappig dat je nu de liedjes weet, blij dat ik je kon helpen daarmee :-p

    ReplyDelete
  3. Thanks dat jullie het er leuk uit vinden zien!

    @Lvst: Ja, echt leuk dat ik nou de artiesten bij naam ken door jouw favorietenlijstje!

    ReplyDelete