Sunday, November 29, 2009

M.A.C. Volcanic Ash Themal Mask

Vorige keer had ik een artikel over een voetcrème die warm zou moeten worden (en dat niet doet) en nu weer een artikel over aan ander product dat warm wordt, namelijk een gezichtsmasker van M.A.C.!


Dit masker werd tijdelijk verkocht als onderdeel van de M.A.C. Style Black collectie. Inmiddels heb ik het masker twee keer gebruikt. Het is een reinigend masker dat een zachte huid achterlaat.

Vooraf moet je de tube een beetje kneden, zodat alles stoffen erin goed verdelen. Je moet het masker aanbrengen op een wat vochtig gezicht. De substantie is een beetje klei-, modderachtig en dus pikzwart! De geur is zo'n lavendelachtig essentiële olieën geurtje. Je moet er van houden. Ik vind het wel lekker!
Gelijk bij het aanbrengen wordt het behoorlijk warm op je gezicht. De warmte blijft maar 1 minuutje ongeveer. Volgens M.A.C. zorgt de warmte ervoor dat de natuurlijk olieën in het masker goed door de huid worden opgenomen.

Het masker moet je 10 tot 15 minuten laten zitten. Het droogt op een daardoor voelt het wel wat trekkerig aan bij mij. Het masker is makkelijk van je gezicht te spoelen. Ik gebruikte een washandje om het eraf te halen en er bleef wel wat zwarte kleur achter op het washandje (zorg dus dat je het niet op je kleding krijgt).

Na gebruik voelt mijn gezicht zacht en schoon aan. Wel een beetje aan de droge kant. Ik denk dat dit masker niet zo geschikt is voor de droge, gevoelige huid. Ik zie verder geen zichtbaar resultaat; mijn porieën zien er nog hetzelfde uit. Niet verfijnder, wat ik wel een beetje had verwacht bij een reinigend masker. Opvallend is wel dat de hydraterende crème die ik hierna aanbreng gelijk mijn huid wordt ingezogen. Hierdoor voelt mijn gezicht nog zachter aan.

Ok, vooruit één fotootje dan (nee, het is niet Zwarte Piet)... Scary!!!

Hier is het masker al behoorlijk opgedroogd. Ik heb trouwens mijn badjas aan (dus niet een of ander raar vest). Hij is grijs met elanden erop. Vorig jaar bij Livera gekocht. Ik vind hem echt zo leuk!

Goed, al met al is dit een prettig masker. Het is leuk dat het warm wordt en grappig dat het pikzwart is. Verder vind ik het niet heel erg bijzonder. Er zullen ongetwijfeld wel maskers zijn die beter reinigen dan dit. Hij kost rond de € 20. Het is een limited edition product, maar het zat al een keer eerder bij een collectie, dus wie weet komt dit masker wel weer een keer terug bij een tijdelijke collectie.

Gebruik jij wel eens een masker en wat zijn je favo maskertjes?

2 comments:

  1. Er was echt een hele hype rond dit product! Jammer dat hij dan toch een beetje tegenvalt... Ik hou op zich wel van de verse gezichtsmaskers van Lush. Ik moet zeggen dat ik met maskertjes eigenlijk ook nooit echt spectaculaire resultaten krijg, maar het voelt altijd zo lekker 'schoon'. ;)

    xoxo

    ReplyDelete
  2. Hm, misschien moet ik die verse gezichtsmaskers van Lush ook maar eens uitproberen. Dat Oatifix fresh face mask lijkt me wel wat. Ik heb nu ook nog wat maskertjes van de H&M liggen, dus die ga ik eerst maar eens proberen.

    ReplyDelete