Monday, October 5, 2009

Scrubs & peelings

Het tweede artikel van vandaag (beetje laat, maar het is er)! Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen waarom scrubben zo goed voor je huid is. Door te scrubben verwijder je dode huidcellen, waardoor je huid frisser oogt en goed gezuiverd is, maar dit wisten de meesten van jullie dus vast al. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een scrub en een peeling? Ik weet het niet echt. In mijn ogen gebruiken fabrikanten deze begrippen ook maar door elkaar en gaat het altijd om scrubbende producten. Volgens wikipedia is een peeling: "Peeling is een techniek in de cosmetica, waarbij oude oppervlakkige huidcellen verwijderd worden en nieuwe, jonge huidcellen aan de oppervlakte komen, waardoor de huid er zacht en egaal gaat uitzien." Volgens mij zijn de meest verkochte peelings ook gewoon scrubs, want bij een echte peeling (zoals bij beautyklinieken) gaat het om het verwijderen van de bovenste huidlaag door middel van een chemisch proces. Een peeling product dat je in de drogist koopt, gaat nooit zo ver. Wie het beter weet, laat het weten in de comments! Ik ben er zelf namelijk ook wel benieuwd naar hoe het nu zit!

Nu mijn favo scrubs en peelings:

Voor het lichaam

Pomegranate Body Polish van The Body Shop. In het Nederlands heet ie Granaatappel-Bodyscrubgel. Hij ruikt heerlijk zoet en fruitig. Na gebruik ruikt mijn hele badkamer ernaar. Hij is voor dagelijks gebruik, maar ik gebruik hem af en toe. Niet mega-scrubbend, meer een lekkere douchegel met net dat beetje extra!


Moringa Body Scrub van The Body Shop. Een bodyscrub voor de normale tot droge huid met moringa seed oil to moisture. Dit is een échte scrub die erg bloemig ruikt. Hier kun je stevig mee scrubben, maar door de verzorgende olie erin voelt je huid na gebruik heel zacht. Ik gebruik deze 1x per week. Helaas is de mijne nu op. Dit was maar een kleine verpakking met slechts 50 ml. Ik ga zeker een grote halen!

Voor het gezicht

Dove Dagelijks Mild Scrubbend Gezichtsschuim. Deze gebruik ik al jaren. Vooral 's avonds prettig, omdat je er echt een schoon gezicht door overhoudt zonder make-up sporen. Er zitten zachte massage korreltjes in die dode huidcellen mild verwijderen. Hij is geschikt voor elk huidtype en goed betaalbaar (rond de vier euro).


Nivea Natural Beauty Dagelijkse Beauty Peeling. Ook weer voor elk huidtype. Deze gebruik ik zo'n 2x per week, al mag die elke dag gebruikt worden. Er staat op dat die zuivert en egaliseert voor een stralende teint. Dit is een heel fijne scrub, 't is net of er heel fijn zand in zit. Hij ruikt lekker fris. Hij bevat mango melk, kasjmier proteïnen en fijne scrubdeeltjes. Klinkt mooi allemaal, maar het is dus gewoon een fijn product.

Nivea Verfrissende Peeling. Deze is voor de normale of gemengde huid. Hij mag 2x in de week gebruikt worden. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor mijn neus, zo'n 1x per week. Er zitten namelijk vrij grove scrubdeeltjes in die ik iets te hard vind voor mijn wangen. Maar heerlijk om velletjes van mijn neus te verwijderen of verstopte poriën schoon te boenen!

Voor de voeten

Voetenpeeling met essentiële olie van biologische lavendel van Yves Rocher. Eén van mijn aparte(?) gewoontes is dat ik na mijn werk altijd mijn voeten was voordat ik sloffen o.i.d. aantrek. Zo'n beetje om de dag gebruik ik deze voetenpeeling. Veel voetproducten ruiken naar mint, maar daar houd ik niet van. Deze ruikt heerlijk naar lavendel, een lekker ontspannende geur! Verder is het een grove scrub die door de olie erin toch zachte voetjes achterlaat. Jammer dat het alleen in kleine tubetjes (50 ml) verkocht wordt...

Bij The Body Shop kun je nu twee grote scrubs en/of body butters voor € 25,00 kopen! Dat scheelt weer, want normaal kosten die € 15,00 per stuk. Ik ben nog aan het nadenken welke ik precies wil. Ik wil sowieso de Moringa Body Scrub en misschien dat ik dan daarbij de Shea Body Butter koop. Of een andere!

Etos heeft deze week ook nog een leuke aanbieding. 't Is 2 halen 1 betalen voor alle L'Oréal producten! Heeft wel niks met dit artikel te maken, maar ik dacht jullie zo toch nog even op de hoogte te houden.

Hebben jullie trouwens nog leuke make-up gescoord tijdens de Dolle Dwaze Dagen van de Bijenkorf of het prijzencircus van V&D? Ik ging gisteren even de Bijenkorf in Amsterdam in maar daar was het zó druk, dat ik binnen no time weer buiten stond. V&D heb ik helemaal niet bezocht, helaas. Ik zag van andere beautyblogtsers (o.a. Vera Camilla en Linda/Sanne) wel heel leuke hauls, dus nu vind ik het wel jammer dat ik niet even goed ben gaan kijken. Maar ja, ik háát drukte echt, vandaar. Ben wel benieuwd naar jullie aankoopjes!

No comments:

Post a Comment