Friday, October 23, 2009

Aankoopjes

Vandaag heb ik bij Kruidvat leuke nagelstickertjes geshopt:

De twee linkervelletjes kosten € 1,49 per stuk en het rechtervelletje kost € 1,79. Ze zijn van Essence. Essence heeft veel leuke, betaalbare nagelspulletjes. Ik vind stickertjes erg handig. Gewoon je nagels lakken, stickertje erop en een laagje topcoat erover. Ik lak mijn nagels twee keer per week, maar ik wil nu ook meer met nagelversieringen gaan experimenteren. 't Is namelijk erg leuk om te doen!

Bij de HEMA heb ik drie van de nieuwste kwasten gekocht:

Deze kwasten kosten € 2,25 per stuk. De kwast linksonder is de Brush Black all over eyeshadow, perfect om oogschaduw aan te brengen. De kwast in het midden is de Brush Black eyeshadow. In mijn ogen een perfecte blending brush. Hij lijkt ook erg op de blending brush die ik van Coastal Scents heb. De bovenste kwast is de Applicator&Brush eyeshadow. Aan de ene kant zit een smalle oogschaduwkwast (misschien geschikt voor de binnenste ooghoekjes?) en aan de andere kant zit een sponsapplicator.
Let wel op: De nieuwe kwasten zijn die met de zwarte hendels. De oude staan er ook nog en daarvan is de kwaliteit echt zwaar onder de maat... Van de nieuwe kwasten leken de oogschaduwkwasten met het beste. Al heb ik ze nog niet uitgeprobeerd, ze lijken me erg fijn. De fan brush (net een waaier) ziet er ook erg goed uit.

En dan nu nog een anekdote. Ik ging vandaag namelijk ook nog naar de kapper. Weer een andere kapper dan de laatste keer. Ik ben geen trouwe klant wat betreft kapsalons, want ik wissel voortdurend. Maar goed, de kapster bekeek voor het wassen mijn haar en vroeg of ik permanent had of krul van mezelf. Euh... krul? En driemaal euh; permanent? Jullie hebben wel foto's van mijn haar gezien. Ik heb inderdaad wel wat slag, maar om het nou krul te noemen. En nog nooit heeft iemand gedacht dat ik permanent had. Toen ze dat vroeg, keek ik volgens mij alsof ik water zag branden. Maar als mijn haar permanent zou hebben, dan wel een erg uitgegroeid permanent en daar lijkt het toch niet op, mag ik hopen.
Vervolgens heeft ze het geknipt en dat heeft ze prima gedaan. Niks bijzonders; punten eraf, lagen bijgeknipt en mijn schuine lok weer wat korter. Precies zoals ik wilde. Niks geks en niet te kort. Geen foto waard, want er is niks opvallend veranderd.
Als laatste ging ze het stylen. Het leek haar leuk om de diffuser te gebruiken om mijn "krullen" tevoorschijn te toveren. Nou, het duurde en het duurde maar en mijn haar werd helemaal niet goed droog, alleen maar pluizig. Nou weet ik van mezelf wel dat mijn haar helemaal niet snel droogt, maar ja. Vervolgens heeft ze dan toch nog maar even gewoon de föhn erop gezet (kan dat niet beter andersom; eerst de ergste nattigheid eruit föhnen en dan de diffuser erop) en toen had ik een soort rock 'n roll kapsel. Gelukkig deed ze er nog wat serum in. Biosilk trouwens. Ze hadden daar allemaal Biosilk producten, en die zijn fijn!
Nu jeukt mijn hoofdhuid wel. Eigenlijk altijd als ik naar de kapper ben geweest. Al dat wassen, knippen en drogen irriteert mijn gevoelige hoofdhuid geloof ik een beetje.
Nou verder niks ten nadele van deze kapster, want ik vond haar erg vriendelijk en ze heeft mijn haar naar tevredenheid geknipt (dat is toch het belangrijkste!), maar die vraag van dat permanent begreep ik niet en het stylen laat ik voortaan ook maar achterwege.

Fijn weekend!

3 comments:

  1. Hmm ik experimenteer eigenlijk nooit met nageldecoraties. Lijkt me wel leuk, volgende keer eens in het Essence vak kijken ;)

    xoxo

    ReplyDelete
  2. Trouwens je kunt denk ik beter 2 laagjes topcoat erover heen doen, want bij mij was 1 zo'n nagelfiguurtje er na een dag al af. (Of ik heb gewoon slechte topcoat )

    ReplyDelete
  3. Bij mij heeft de ene sticker met diamant 2 dagen gehouden en de andere sticker met diamant totdat ik de nagellak eraf haalde (na 4 dagen). Ik heb de topcoat (van Rimmel) wel dik en goed over het stickertje heen aangebracht. Maar het kan natuurlijk van persoon tot persoon verschillen en het ligt er ook aan, wat je verder met je handen doet.

    ReplyDelete