Monday, September 14, 2009

Minst favo producten van de zomer...

In het vorige artikel hieronder heb ik mijn favoriete producten van de zomer laten zien (toevallig alledrie make-up producten). Natuurlijk heb ik ook producten die me niet zijn bevallen, tot echte miskopen aan toe...

Dit is zo'n échte miskoop:

Deze set heb ik bij Sephora gekocht voor € 18,00 in de aanbieding. Er zit een zelfbruinende spray voor het lichaam in, een zelfbruinende gelcrème voor het gezicht en een bronzer- en highlightduo. Nou, die spray heeft een houdbaarheidsdatum tot en met juli 2009, dus ik voelde me al enigzins afgezet hierdoor. Ik kocht deze set eind juli, dus ja... Ik heb hem geprobeerd op mijn benen en het zag er verschrikkelijk uit! Strepen en een lelijke, onnatuurlijke kleur. Ik heb hierdoor een week met een lange broek aan gelopen tijdens één van de warmste weken van het jaar. En hij stinkt!

Die gelcrème voor het gezicht deed dan weer bijzonder weinig, dus dat is ook niks. En hiervan is de houdbaarheidsdatum tot en met augustus 2009. Ik kan het dus gewoon weggooien nu. Normaal kun je wel eens langer met een product doen dan er opstaat, maar met zelfbruiningsproduct durf ik dat risico niet te nemen. Voor mij geen zelfsbruiningsproducten meer. Ik gebruik wel gewoon de Dove bodylotion met een vleugje zelfbruiner voor een iets gezonder tintje!

De bronzer gaat dan wel, dus die zou ik nog kunnen gebruiken. Wel een beetje dure bronzer dan voor 18 euro.

Het volgende product:

Max Factor Masterpiece mascara waterproof. Dit is geen miskoop zoals het vorige product, maar ik ben er uiteindelijk toch niet zo tevreden mee. Ik heb er al eens een artikel overgemaakt, zie hier. Toen was ik er in het algemeen nog heel tevreden over. Ook ziet de mascara er op mijn wimpers mooi uit. Maar hoe langer ik deze gebruikte, hoe minder ik er mee kon werken... Binnen een maand klonterde deze mascara zo verschrikkelijk, waardoor het er niet netjes meer uitzag op mijn wimpers. Nu heb ik hem dus al vervangen. Erg jammer!

En dan het laatste product (weer een mini-rampje):

Express dry spray van Essence voor het snel laten drogen van nagellak. Dit is een veel te vette spray, dus alles wordt één grote kliederboel. Dus misschien heb je dan droge nagellak, maar dan zit alles onder de vette olie. Kijk maar op de volgende foto:

Ik had hem gebruikt bij nagellak op mijn tenen en ik was gelukkig nog zo handig geweest om een stuk papier onder mijn voeten te leggen tijdens het sprayen (om mijn vloerbedekking te sparen). Je kunt ook echt niet gericht sprayen met dit spul.

En zo zag het eruit op mijn tenen. Wees gewaarschuwd, de foto is wat onsmakelijk (en laat mijn ugly toes zien):


Jak, vette zooi en het liet mijn nagellak nou ook niet echt sneller drogen...

Heb jij nog miskopen gedaan afgelopen zomer? Laat het mij (en de andere lezers) weten bij de reacties! Thanks!

2 comments:

  1. Ooh wat erg van die Sephora set!! Dat mogen ze toch niet meer verkopen als het al over datum is?? Als ik jou was zou ik teruggaan hoor! (Of is het daar nu al te laat voor?) En die Essence express dry spray wou ik ook nog kopen, maar had het uiteindelijk niet gedaan (ben ik ff blij!). Maar wel vervelend voor jou natuurlijk.. Gelukkig was de mascara wel goed! Ik heb trouwens ook een miskoop gehad; ken je die fixing spray van de Catrice Haute Couleur collectie? Nou dat is echt een waardeloos prutding, hij prikt in je ogen en het is supermoeilijk om te spuiten en je ogen gaan er van tranen waardoor je makeup juist uitloopt ipv goed blijft zitten:l Niet echt een aanrader dus;p

    ReplyDelete
  2. Ja, ik had ook terug moeten gaan naar Sephora! Maar ja, dan komt er weer vanalles tussen en inmiddels is het inderdaad te laat. Gelukkig heb je die Essence Express Dry spray niet gekocht! Van die Catrice fixing spray heb ik wel gehoord, maar ik gebruik Fix + van MAC. Die is natuurlijk wel duurder, maar dan ook goed. Blijft even balen natuurlijk, wanneer je een miskoop doet!

    ReplyDelete