Friday, July 17, 2009

Nieuw haar!

Dit is de tweede post vandaag. Ik ben naar de kapper geweest! Bedoeling was om alleen de puntjes eraf te laten halen, maar ineens had ik zin in een schuine lok. Dat heb ik vroeger ook wel eens gehad, en het maakt je kapsel net weer even anders, zonder dat het dramatisch veranderd wordt. Dit is het resultaat:



Ik vind wel dat ik er wat volwassener uitzie nu, minder meisjesachtig. 't Is wel weer even wennen, zo'n lok. Het zal meer tijd kosten om het te stylen en ik dacht ineens dat het eigenlijk niet zo handig is met warm weer (plakt het lekker op je voorhoofd). Maar aan de andere kant... Het is makkelijk met een speldje naar achteren vast te zetten, dus uit je gezicht. Ik kan nu wat variëren ermee, wat ik wel leuk vind! Ook zit er weer wat meer model in mijn haar, doordat mijn laagjes weer flink zijn bijgeknipt. Voor de rest is er weinig van de lengte af, waar ik erg blij mee ben, want ik laat het toch nog even groeien voorlopig.

O ja, ik vond het trouwens heel belachelijk dat de kapper waar ik naartoe ging, Haarfijn Kappers in Utrecht, een 'lang haar'-toeslag hanteert. Gewoon € 7,- extra betalen. Hallo?!? Zo lang is mijn haar niet eens en ze was in sneltreinvaart klaar met knippen, dus waarom? Ik vind het ook een onevenredig hoog bedrag extra. Volgens mij kost het nog meer tijd om een kort kapsel goed in model te knippen, maar goed. Ondanks dat ik blij ben met het resultaat, sla ik deze kapsalon volgende keer over, want voor het bedrag dat ik nu betaald heb, kan ik ook naar een luxere salon (waar je dan nog gratis koffie/thee krijgt en een meer persoonlijke behandeling). Ik voel me dus wel een béétje afgezet eigenlijk.

Hoe vinden jullie het staan?

Zoals beloofd zal er binnenkort dus nog een artikel volgen over mijn aankopen uit de MAC Colour Craft collectie. Ik kan wel vast vertellen welke producten ik gekocht heb:
- Lipstick Trimming Talk
- Marbleized Lipglass Funky Fusion
- Mineralize Eye Shadow (quad) Odd Bits
Heb jij al wat uit de collectie? Het is écht de moeite waard!

4 comments:

  1. Staat je erg leuk! Wel belachelijk zeg 7 euro extra voor lang haar pff! Ben benieuwd naar je colour craft aankoopjes :)

    ReplyDelete
  2. Mooi! Je ziet er inderdaad wat ouder uit nu.
    Ik vind grote kapperszaken vaak afzetters en ik ga liever naar een klein persoonlijker kapsalon.

    ReplyDelete
  3. Nice! Staat je goed.
    Ik ga altijd naar die studentenkapper aan de voorstraat, lekker goedkoop ;). Nouja, meestal knip ik het zelf.

    ReplyDelete
  4. Thanks allemaal! Ik ga zeker (weer) op zoek naar een andere kapper!

    ReplyDelete