Friday, May 22, 2009

Mijn gezichtscrèmes

Het leek me leuk een artikel te maken over de crèmes die ik voor mijn gezicht gebruik. Dit zijn ze:

Met de klok mee, links beginnend: Olaz Complete Everyday Sunshine, Hydraterend Oogserum van De Tuinen, Steamcream, Q10 Oogcontourcrème van Kruidvat, Weleda Hydraterende Crème en Sun Face Cream SPF20 van HEMA.

Als dagcrème gebruik ik bijna altijd de hydraterende crème uit de Iris-lijn van Weleda. Dit is een lekkere frisse crème die je eigenlijk zowel overdag als 's nachts kunt gebruiken, maar ik gebruik hem bijna altijd voor overdag. Erg fijn voor de zomer, omdat hij dus niet vet is. Deze crème is helemaal puur natuur! Dus geen minerale oliën, synthetische musken, ftalaten, parabenen of genetisch gemodificeerde ingrediënten.
Soms gebruik ik als dagcrème Olaz Complete Everyday Sunshine. Deze geeft geleidelijk een zonnig tintje aan je gezicht. Ik zie vooral resultaat als ik hem een paar dagen achter elkaar smeer. Het is fijn dat er SPF 15 in zit. Ik gebruik hem wanneer ik een beetje een kleurtje nodig heb, maar niet elke dag, omdat ik de crème wat vettig vind.

Als nachtcrème gebruik ik sinds kort de Steamcream. Hier zijn al op verschillende beautyblogs artikelen over geschreven (zie Christine's artikel op Lovelybody en Mascha's artikel op Beautygloss). Het is een nieuwe hype! Het is een heerlijk luchtige crème die je huid heel erg zacht maakt en goed voedt. Ik gebruik hem ook wel voor mijn handen. De geur is van etherische oliën (mix van lavendel, neroli en oranjebloesem). Ik vind het wel lekker, maar het kan voor sommige mensen even wennen zijn. Het is een heel natuurlijke crème maar er zitten helaas wel parabenen (conserveermiddelen) in.

Als oogcrème voor overdag gebruik ik de Q10 Oogcontourcrème van Kruidvat eigen merk. Dit is wel een wat dikkere crème, maar hij trekt goed in en ik vind hem dan ook erg prettig. Ik raad zelf iedereen wel aan om zo rond je 25e levensjaar met oogcrème te beginnen. Baat het niet, dan schaadt het niet!

's Nachts gebruik ik het Hydraterend Oogserum met aloë vera van De Tuinen. Deze had ik eens gekocht, omdat hij voor de helft was afgeprijsd. Dit serum bevat 70% aloë vera concentraat. Hoe goed aloë vera wel niet is, konden we al eens lezen in een artikel hierover van Cynthia op Misslipgloss. Dit serum is wel fijn, alleen erg waterig en het flesje bevat maar liefst 50 ml. Dat is véél voor een oogproduct waarvan je maar heel weinig nodig hebt... En dan is het ook nog maar een half jaar houdbaar. Ter vergelijking; die oogcontourcrème van Kruidvat bevat "maar" 15 ml. en daar doe ik al een half jaar mee! Ik heb dit oogserum daarom ook wel eens over mijn hele gezicht aan gebracht als nachtcrème en dat is ook wel te doen. Dan is het een lekker verfrissende crème.
Verder vind ik de geur niet zo fijn, maar dat is persoonlijk. Het doet mij aan babycrèmes denken (maar dan niet die van Zwitsal). Op zich wel OK, maar ik zal dit product niet nog eens kopen...

Als zonnebrandcrème voor mijn gezicht gebruik ik Sun Face Cream met SPF 20 van de HEMA. Die gebruik ik dan in plaats van mijn dagcrème (wanneer ik echt langere tijd de zon inga), al zijn er ook vrouwen die eerst hun dagcrème aanbrengen en daarover heen de zonnebrandcrème. Een speciale gezichtszonnebrandcrème is wel aan te raden, want deze zijn vaak minder vet dan zonnebrandmiddel voor het lichaam en daardoor beter en prettiger voor op je gezicht. Deze van de HEMA voelt ook erg fijn en niet vet aan en hij is erg betaalbaar!

Wat is jouw favoriete gezichtscrème?

2 comments:

  1. Ik gebruik als dagcreme Nivea Young Control Shine, die matteerd mijn gezicht en laat het niet glimmen.
    in de winter gebruik ik een gezichtsbruiner van de hema, die werkt echt heel goed! geeft geen lelijke vlekken of een oranje tint.
    voor mijn lichaam gebruik ik soms ook Olaz Complete Everyday Sunshine.
    en als nachtcreme gebruik ik Nivea Bye Bye Spot nachtcreme.
    ik heb op mijn voorhoofd en op mijn kin nog al snel last van puistjes maar door deze nachtcreme op te smeren is het al een stuk minder geworden!

    Als zonnebrand weet ik niet echt meer wat ik gebruik. Meestal iets van Nivea ofzo.

    -XX-

    ReplyDelete
  2. Je zegt dat de Steamcream helaas wel barabenen bevat, maar dat is zeker niet erg. Er bestaan veel gevaarlijkere ingredienten waar in de media niks over gezegd word ozals bijvoorbeeld Propylene Glycol. En minerale olie waar veel mensen zich niks van aan trekken terwijl deze huidziektes kunnen veroorzaken en deze olie in het lichaam opgeslagen word!! Mensen denken dan van ou nee, hij bevat parabenen. Terwijl er in veel cremes veel meer andere schadelijkere stoffen in zitten waar over gezwegen word.

    Mijn favoriete dagcremes zonder troep zijn:
    Aqua Depot van Biocura (Aldi).
    En Yes To Tomatoes dagcreme. Als nachtcreme gebruik ik jojoba olie en argan olie.
    Verder gebruik ik Agir Bio reinegingsmelk en Nivea Pure & Natural lotion voor alle huidtypes met argan olie en aloe-vera in.

    Marielle

    ReplyDelete