Tuesday, May 26, 2009

H&M make-up

Tja, wat zal ik daar eens over schrijven...? Je leest best wel veel negatiefs over de make-up van H&M op beautyfora en beautywebsites. Nou is ook niet alles even geweldig, maar ja, het is dan ook best goedkoop. In elk geval wil ik toch even mijn mening geven over de make-upjes die ik van H&M heb. Dit is wat ik heb:


- Oogschaduwpallet: Hope for Romance (€ 6,90).
- Nagellak van links naar rechts: Mad about you (€ 4,90), You rock my world (€ 4,90) en Fashionista (€ 3,90).
- Lipgloss: Honey B (€ 1,90).






Het meest tevreden ben ik met de nagellak (anders zou ik er ook geen drie van hebben). Daar is niks mis mee in mijn ogen. Met 2 laagjes en een topcoat ziet het er mooi dekkend uit en het blijft prima zitten. Mijn favoriet is toch wel Mad about you, zo'n mooi lavendelblauw kleurtje. Hij is nog een beetje holografisch ook. Rechts een swatch ervan op mijn nagels.


De lipgloss is niet super. Er komt meer glans en glitter van af, dan kleur. Maar ja, wat wil je ook voor € 1,90. Wel grappig dat er een beetje watermeloengeurtje aanzit. Ok, je moet er wel van houden... En hij voelt wel prettig aan. Niet al te plakkerig. Verder zit er geen smaakje aan, wat ik wel prettig vind. Hieronder een swatch ervan op mijn mond:

Je ziet dus weinig meer dan wat glans, dus ik zal er niet snel nog eentje kopen. Geef me dan maar liever de Coastal Scents Smacks!

En dan als laatste het oogschaduwpallet. Droog aangebracht zijn de kleuren erg licht. Hieronder zie je de swatch met de kleuren droog aangebracht. Helemaal links is trouwens de lipgloss Honey B, daarnaast de 3 kleuren uit het palletje:

De lichtste kleur in het midden zie je bijna niet, omdat die bijna gelijk is aan mijn huidskleur (perfecte nude dus).

Nat aangebracht zien de kleuren er al wat intenser uit. Zie hieronder (links is weer de lipgloss):

Dit zijn eigenlijk best leuke kleurtjes, al draag ik ze weinig.

En dan moest ik nog even dit schattige make-uptasje laten zien van Hello Kitty:

Maar € 2,90 ook van de H&M.

Heb je zelf make-up van de H&M en wat vind je ervan?
Nu ga ik avondeten. Tot ziens!

3 comments:

  1. Ik heb een nagellak van H&M in vind dat hij die typisch natte nagellak geur blijft houden als hij droog is. Echt niet aangenaam om daarna met je handen je broodje te eten vind ik. (Zo een potje als dat dat jij links op de foto hebt maar dan lichtroze)

    Ik heb een oogschaduw pallet van H&M en vind het wel ok voor make-up overdag, maar vanwege de zwakke pigmentatie is hij niet geschikt om opvallende looks mee te maken.

    K vind hem nat nogal gauw vlekkerig.

    Hmm .. de glossjes in tubes zijn heel plakkerig en zoals je beschrijft meer glitter dan kleur.

    Al bij al valt H&M wel mee,maar er is betere kwaliteit te verkrijgen in die budgetcategorie

    ReplyDelete
  2. Inderdaad is er betere make-up te krijgen in de budgetcategorie, maar ik ben toch niet geheel ontevreden over de H&M make-up. Zelf gebruik ik veel M.A.C. make-up en dat is natuurlijk niet te vergelijken met H&M make-up, maar daarnaast ben ik ook gek op de budgetmerken Essence en Catrice. Zoals jij ook zegt is die oogschaduw vooral geschikt voor overdag, maar 's avonds zal je hem bijna niet meer kunnen zien... En die nagellak vind ik ook echt prima!

    ReplyDelete
  3. Ik heb nog niet zoveel ervaring met H&M make up.
    Ik heb alleen een paar nagellakjes ervan.
    Die bevallen wel prima

    -XX-

    ReplyDelete