Thursday, May 14, 2009

Bronskleurige make-up

Voor aankomende zomer zie je veel bronskleurige make-up terug in de collecties van onder andere M.A.C. (denk aan de Style Warrior Collectie), The Body Shop en Gosh. Ik vind het wel mooi, maar eigenlijk vind ik bij mezelf bruin- en bronstinten wat minder staan, omdat ik een heel lichte huid heb. Bij een meer zongebruinde dan wel getinte huid vind ik het mooier. Maar ik heb toch een poging gedaan een look te maken met deze kleuren make-up en dit is het resultaat:

(hm, de lamp lijkt wel op mijn hoofd te staan ;-))

En nogmaals vanuit een ander gezichtspunt:


Ik heb nog wel zo mijn best gedaan om mijn gezicht een 'sunkissed glow' te geven, maar daar is helaas weinig van te zien... Dit heb ik op mijn gezicht gebruikt als basis:

Eerst heb ik de Olaz Everyday Sunshine dagcrème opgedaan (die gebruik ik maar af en toe, voor meer resultaat zou ik hem meerdere dagen achtereen moeten smeren) en de Kruidvat Oogcontourcrème rond mijn ogen. Onder mijn ogen heb ik een beetje EDM* Aussie Perk Me Up concealer aangebracht voor een frisse blik. Als concealer heb ik de tweede kleur van links uit het Catrice Allround Concealer pallet gebruikt en ook nog de Manhattan Coverstick nr. 1 Naturelle.
Vervolgens over heel mijn gezicht de EDM Start to Finish Soft Bronze (Rice Finishing Powder), dat is een matte bronzer. Daaroverheen heb ik over heel mijn gezicht de M.A.C. Tahitian Sand Beauty Powder van de Hello-Kitty collectie aangebracht.
Als blush heb ik EDM Jingle Bells blush aangebracht op mijn wangen. En op mijn oogleden heb ik de Manhattan Eyeshadow Base aangebracht.
Je zou met deze producten wel een zongebruind kleurtje verwachten, maar niet op mijn witte huid helaas.

Mijn oog van dichtbij:



In ander licht gefotografeerd.














Op mijn ogen ben ik los gegaan met zoveel verschillende producten, dat ik niet eens meer weet in welke volgorde ik wat gebruikt hebt!

Ik heb alle oogschaduws maar wat door elkaar geblend op mijn oog. In elk geval heb ik EDM Good China als highlighter onder mijn wenkbrauwen aangebracht. Mijn stompje blauwe oogpotlood van Miss Helen (Hema) heb ik onder mijn oog op de waterlijn aangebracht. Met de Eyeko Magic Liquid Eyeliner (een van de weinige goede producten van Eyeko) heb ik onder en boven mijn oog de EDM Starry Eyed oogschaduw als eyeliner aangebracht. Uit het H&M Hope for Romance pallet heb ik alleen de donkerbruine kleur in mijn crease gebruikt.
Op mijn ooglid zelf heb ik dus een mix van Snow Leopard, Newcastle en Sake&Sashimi (alledrie van Fyrinnae) en EDM Starry Eyed en In the Garden.
Hm, het resultaat ziet er niet naar uit dat ik zoveel oogschaduw gemixt hebt. Waarschijnlijk is het iets teveel van het goede, waardoor er één nieuwe kleur is uitgekomen. Volgende keer ga ik maar iets minder mixen! O ja, en om het af te maken heb ik mijn favoriete Catrice Lash Sensation Carbon Black mascara gebruikt!

Mond van dichtbij:

Hierop heb ik M.A.C. Marquise 'D lipstick (uit de Blonde Brunette Redhead collectie) en bruine (!) lipgloss genaamd Kitty van Bare Escentuals.


Wat vind je, kan ik deze bruinkleurige look hebben? Nog tips? Ik hoor het graag via de comments!

EDIT: Eigenlijk vind ik dit zelf een beetje saai eruit zien... Ik heb inmiddels een betere, zomerse en meer bronze look gecreëerd, die er veel beter uit ziet! Binnenkort plaats ik hem. Ach ja, zo gaat dat soms... Excuzes-moi!

* EDM = Everyday Minerals

No comments:

Post a Comment